Experiències d’una petita cooperativa

A Nicaragua hi a una cooperativa que es diu Multisectorial Agusto Cesar  Sandino.

Està situada al nord de Nicaragua , està formada per 80 famílies de la mateixa zona. Aquestes famílies es dediquen a cultivar i després vendre al cafè amb comerç just.

Cada família té un petit terreny on cultiven el seu cafè i si tenen algun problema s’ajuden mútuament. Quan han recollit tot el cafè el porten a la cooperativa per decidir a qui li venen

A la nostre escola , el dia 23 de maig ens vénen a visitar 2 productors de Niaragua per explicar-nos curiositats de la cooperativa . Els ponents convidats són : l’ Exolina (presidenta i productora de la cooperativa) i en Fayrin Enrique Suáre( productor de la cooperativa) . Mitjançant el programa de beques, en Fayrin i l’ Exolina  van rebre unes beques per estudiar a l’institut i a la universitat i ens explicaran com ho han fet per aconseguir ser ara els productors.

La cooperativa catalana Alternativa3,torra ,envasa i comercialitza el cafè, el compra a la cooperativa Augusto Cesar Sandino i el ven a Catalunya. Amb l’escola treballem conjuntament des del curs 17/18 amb diferents activitats ( escriure’ns cartes amb els alumnes de l’escola del poble, piruletes de xocolata, dissenyem el nostre propi estoig,..) per tal de conscienciar als alumnes del comerç just, l’equitat, la responsabilitat compartida i molts altres valors.