Taller KAPLA a l’Escola Pont Trencat

El passat dia 7 de desembre vam tenir entre nosaltres en Pep Bassa, “l’alma mater” de Kapla Catalunya.

Una formació que es va contractar des de l’escola perquè volem implementar aquest tipus d’aprenentatge i sistematizar-lo dins del nostre horari lectiu, en la franja dels tallers quincenals que fem.

El Kapla és un joc pedagògic que gaudeix d’un ampli reconeixement a tots els centres educatius de França des de fa 20 anys. Kapla és un joc tradicional de construcció tot i que, alhora, és ben diferent i innovador, ja que té com a base per al joc peces rectangulars de fusta de pi, totes elles de la mateixa mida. A través de la combinació, sense encaixos, d’aquestes peces, els alumnes poden arribar a construir figures com les que es poden veure a les imatges, sempre comptant amb l’ajuda de l’animador-pedagog.
Kapla és un joc que crea curiositat, desenvolupa la imaginació, l’esperit d’equilibri, el treball cooperatiu i la concentració. Els nens inicien un procés de creació original i exigent. Triant i adaptant les formes; adopten tècniques i processos específics que demanen al mateix temps rigorositat i imaginació.

Esperem que gaudiu de les fotos tant com nosaltres vam gaudir durant tot el dia fent les construccions.

Va ser tota una experiència!!!

img_1150 img_1172 img_1173 img_1175 img_1181