Comencem per educación emocional

El primer pas, saber identificar les pròpies emocions
Els pares són models de comportament per als fills, per això el primer pas és la consciència emocional dels pares, és a dir, ser conscients de les pròpies emocions, de les causes i de les possibles conseqüències. Una bona manera de començar a treballar la consciència emocional pot ser responent a preguntes com: Com em sento en aquest moment? Per què em sento així? Com estic manifestant el que estic sentint? Què pot fer per corregir?
En aquest punt, serà també important verbalitzar com ens sentim, d’aquesta manera aportem i ampliem el vocabulari emocional dels nens alhora que donem exemple de com manegem la nostra pròpia gestió emocional.
El segon pas, ajudar els nens a gestionar les seves emocions
El següent pas és ajudar els nens a detectar com se senten, i com més aviat comencem aquest camí amb ells millor. És important ensenyar els fills a connectar amb si mateixos perquè puguin comprendre millor com se senten, i qualsevol moment o situació del dia a dia és bona per practicar i desenvolupar la consciència emocional.
És important que prestin atenció a les seves emocions, tant si són positives com l’alegria o negatives com la tristesa o l’enuig, per després poder etiquetar i posar-los nom.
A continuació, és important treballar amb ells la causa d’aquesta emoció, que verbalitzin què és el que els ha causat que se senten d’aquesta manera. Cal destacar que totes les emocions són legítimes i hem d’acceptar-les, en el que sí hem d’incidir és el comportament que se’n deriva. En aquest sentit, la impulsivitat pot representar un perill. Com a exemple, podem ensenyar al nostre fill que estar enfadat és legítim, però no pegar al seu amic perquè li ha tret la joguina de les mans.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>