Dia de la No-Violència i la Pau

img_0560El 30 de gener, aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, se celebra el Dia Mundial de la No-violència i la Pau.
Aquesta jornada està destinada a conscienciar-nos i reflexionar sobre els valors de les societats i cultures del món, començant per la nostra. Sovint ens arriba a través dels mitjans de comunicació situacions conflictives que succeixen al planeta, però també en el nostre dia a dia som testimonis de moments on els valors de la pau han quedat soterrats per l’egoisme, l’agressivitat o la manca de sensibilitat.
L’escola ha celebrat aquesta jornada per enfortir els ideals de pau que es treballen durant tot l’any. Prèviament els alumnes han parlat sobre aquest concepte a nivell mundial i a nivell escolar, i han elaborat un mural amb dibuixos que podeu veure a l’entrada de l’edifici. Durant la jornada, tota l’escola ha realitzat al pati el símbol de la Pau i les alumnes de cicle superior han llegit un discurs fantàstic escrit per elles mateixes i que us reproduïm al final de l’article.
Recordeu que educar-nos en el diàleg, la reconciliació, l’empatia, la solidaritat… i no pas en actituds repressives com la por o la imposició, són la base de la convivència i la construcció d’una societat en pau.

DISCURS DIA DE LA PAU

Per què és important la PAU?

Sense la pau tothom estaria en guerra, com molts països que ara mateix estan escoltant bombes o no tenen per menjar i, fins i tot, ni tan sols tenen un hospital per curar les seves malalties.

Ara mateix no poden estar en una escola i, fins i tot, no tenen sostre per dormir ni per protegir-se. Per això, som tant afortunats de tenir tot el que necessitem.

Sense la Pau no seríem feliços. Encara que nosaltres no podem acabar la guerra, però si que podem ajudar-los d’altres maneres, com una celebrant aquest dia i recordar-los.

SOLS SOM POCA COSA, JUNTS HO SOM TOT.

#Dia de la Pau # Delegades.