Artteràpia a l’escola Pont Trencat

Des de l´artteràpia oferim atenció a l´infant mitjançant la utilització dels materials d’expressió (pintures, paper, fotografies, la veu, el cos, l’escriptura, etc.). Sent l’objectiu de la producció artística facilitar la integració emocional i vital tant de l’aparició de dificultats/enigmes com de les seves pròpies resolucions.

El lloc de l’artterapeuta és el de generar un vincle de confiança, lliure de judici, on sigui possible que l´infant senti seguretat per expressar mitjançant els materials allò que és genuí.

Afegir que també considerem material de sessió tot allò que succeeix, des de com entren a l´espai, allò que diuen, allò que fan i el que no volen fer, les decisions amb el material o la manera de fer-los servir, no fer res, estar en silenci, parlar.

És important ressaltar que l´enfocament arterapèutic no es tracta d’interpretar o analitzat les produccions, sinó de generar l’espai de confiança perquè es doni aquesta activitat des d’un lloc segur.

Dins del marc artterapèutic no afegint o incentivem les produccions des dels resultats, busquem transmetre seguretat. És per això que com artterapeuta no faré servir els termes de “estar bé”, “malament”, “m´agrada molt”.

A nivell estructura de les sessions, comencen amb la trobada i expressió verbal de com estem, com ens sentim. Després passem a una proposta amb un format lúdic més que formatiu, que convida a l’experimentació amb els materials més que el resultat. Per a finalitzar comentem com ens hem sentit, el que ens ha agradat o no de la sessió, donant espai i veu a tots els comentaris i aportacions.