Apadrinem el patrimoni del Pont Trencat

Apadrinem el patrimoni neix d’un altre projecte, apadrinem el molí. Aquest molí hidràulic fariner no va tenir molt reconeixement. 

Dos anys més tard, ens vam plantejar un nou projecte, apadrinant el Pont Trencat que a més porta el nom de l’escola.

El programa promogut pel Departament es basa en l’apadrinament d’un element patrimonial pel centre, per adquirir coneixement cultural. 

A través de xerrades, ens hem adonat que el nens i nenes no coneixen la història del Pont Trencat: Quan es va construir, perquè el van derruir, quan el van reconstruir i perquè és important conèixer aquesta història; també un cop s’hagi fet l’estudi divulgar el que hem après, com podem preservar un element patrimonial o històric.

Volem apadrinar aquest element perquè els alumnes i la comunitat pugui conèixer d’on ve el nom de l’escola i tota la història que hi ha al darrere.

 

L’objectiu del projecte és: 

 

  • Afavorir la implicació del alumnes a partir d’una proposta didàctica.
  • Promoure el coneixement del patrimoni més proper al centre. 
  • Projectar el coneixement pels alumnes sobre l’element patrimonial a la comunitat.
  • Plantejar-se sobre l’element patrimonial i utilitzar estratègies de busca. 
  • Fer un anàlisis dels canvis dels a sofert el Pont Trencat en el temps.
  • Divulgació.

El projecte Apadrinem el Pont Trencat, està centrat en els alumnes de Cicle Mitjà del curs 19/20 per poder donar continuïtat al projecte, però també hi ha activitats en les que participen tots els i les  alumnes del centre.

Els recursos externs dels que disposarem seran pocs però si algù ens ajuda será a través de l’ajuntament de Santa Maria de Palautordera.

La projecció del projecte es farà a través de:

      -La revista del poble “La veu de Palau ”.

      -Radio Vitamènia.

      -CRP Maresme-Vallès Oriental.

      -Exposició en alguna part del poble.

      -WEB del centre.

 

Activitats del primer any:

  • Dibuix inicial de Pont Trencat.
  • Visita de la regidora. 
  • La tècnica d’Ensenyament per tal que ens ajudi a la búsqueda d’informació.
  • Visita de Eduard Clavé, historiador del Pont Trencat.
  • Començar a dibuixar el pont Trencat en digital.
  • Divulgació a la web, Radio i articles (La veu de Palau i el diari Nou nou) de totes les activitats que s’estan fent.
  • Mobile history maps.
  • Infografía del primer curs.

 

Activitats del segón any:

  • Recordar les activitats del primer any.
  • Pluja d’idees de nous interessos, sobre el Pont Trencat.
  • Fer el 2n dibuix del Pont Trencat.
  • Mesurar el Pont Trencat.
  • Dibuix 3d de el Pont Trencat.
  • Treure grafitis.
  • Arc de mig punt.
  • El Pont Trencat al mon.
  • Fer una infografia del segon any.
  • Article al diari.
  • Buscar informació a la biblioteca del poble.

Activitats del tercer any:

  • 3r dibuix del Pont Trencat.
  • Treure la Brossa del Pont Trencat.
  • Carta a l’alcalde.
  • Monument amb impresora 3d.
  • Entrevista Radio Vitamènia.
  • Visita a l’ajuntament.
  • Vídeo al croma recollint els tres anys.

 

Per Éire i Lucía.