Ràdio INS MASQUEFA

A l’inici d’aquest curs es va proposar a l’alumnat la creació d’un espai on poder expressar-se, divulgar i compartir aquelles inquietuds personals que creguessin que haurien de ser escoltades. Des del centre vam comprovar ràpidament que, molts voluntaris es van interessar en aquest nou projecte que es tractava bàsicament de la creació d’un “podcast” anomenat “Ràdio institut de Masquefa”, que no és més que donar l’oportunitat i veu als alumnes perquè parlin i ens expliquin allò amb el que són “petits experts”.

Tal vegada la paraula podcast ens resulti estranya, podríem definir-la com a un programa gravat i no emès en directe, el qual l’usuari pot escoltar-lo “a la carta” per internet. Cada dia tenim menys temps per escoltar la radio en directe, ja que estem al treball, amb els fills o simplement no tenim el moment per seure al costat del transistor, és per això que el format podcast està guanyant terreny a les emissions en directe, ja que tenim l’oportunitat d’escollir el moment el qual volem escoltar el nostre programa favorit tan sols amb una connexió a internet.

El centre va reaccionar ràpidament a la bona acceptació del projecte i el va dotar dels recursos necessaris comprant una sèrie de micròfons dissenyats per a l’enregistrament de podcast.
Actualment comptem amb tres grups de treball que es van alternant cada dos/tres setmanes (que és el temps que triguem a crear un programa), ja que utilitzem una o dues sessions per preparar el contingut i una última per a l’enregistrament, tenint en compte que utilitzem l’estona del pati dels dimarts.

PODCAST de L’INSTITUT DE MASQUEFA: