Vivim el concurs Mou la llengua a l’institut!

Aquest any, a l’institut Tiana, han celebrat el Sant Jordi amb el concurs “Mou la llengua”, el qual ha estat replet de relats fantàstics i una entrega de premis plena de sorpreses.

Cada alumne de l’institut va tenir la possibilitat de presentar algun tipus d’obra literària treballada a classe de llengua. Hi havia tot tipus de textos: Poemes, narracions… Després, sense saber qui ho havia escrit, els professors escollien els tres primers classificats de cada llengua de cada cicle.

El dia abans de Sant Jordi, alguns dels alumnes de l’institut van anar a la Sala Isaac Albéniz per participar en el concurs “Mou la llengua” en directe. Allà, cada persona concursava en la categoria que havia triat: Barbarisme intrús, lletrejar, embarbussaments, enigmes linguístics, i els del formaparaules, que competien a l’institut. Cada resposta correcta sumava uns punts i hi havia bonus per certes ocasions. Durant el curs, també s’havien dut a terme activitats a classe de llengua catalana que sumaven punts, el concurs en directe va ser una mostra del que s’havia treballat a classe.

El dia de Sant Jordi, els alumnes de l’institut, separats per cicles, van anar a la Sala Isaac Albéniz on van veure la gala dels premis del concurs “Mou la llengua”. Es van donar els tres primers premis literaris de cada llengua de cada cicle. En tercer lloc, es donava una rosa, en segon, un llibre i en tercer, un val per gastar a la botiga Abacus. També es va fer una activitat interactiva que tractava d’escanejar un codi QR amb el mòbil i votar quin “Bookface” i quin “Roba Poemes” agradava més.

Entre els premis, hi va haver actuacions d’alguns alumnes de l’institut, ja fos dansa, cant o tocar algun instrument, però no només van celebrar el dia del llibre, sinó també l’art, i van descobrir algunes artistes que tenien entre ells i elles. Això va fer que la gala fos més entretinguda i el públic en pogués gaudir més.

El més esperat va ser el gran premi del concurs pel qual estaven allà, “Mou la llengua”. Cada classe amb una lletra de nom, anaven en un equip amb les altres classes d’aquella mateixa lletra d’altres cursos, així que els guanyadors van ser tots els cursos amb una lletra, els de la classe “B”. Els guanyadors d’aquest any van poder gaudir d’una sortida que ja han fet a Barcelona, on van fer una gimcana.

Bruna Noy