Visitem Betevé!

Dilluns 5 de febrer, els alumnes involucrats en el projecte de la revista de l’institut van fer una sortida a les oficines de Betevé, on van esbrinar més sobre com es treballa en el sector de redacció d’una televisió professionalment.

En arribar a Barcelona, van esmorzar i agafar energies per captar el màxim d’informació possible. Un cop vam entrar a les oficines, els van explicar la breu història del mitjà de comunicació i els van ensenyar la primera sala, el plató gran. És una sala molt extensa on hi ha una pantalla que envolta la taula on fan programes d’entreteniment. Hi havia una màquina que els va cridar molt l’atenció anomenada “teleprompter”, que serveix per anar llegint el guió mentre presentes un programa.

Després, van anar a la secció de producció, on controlen els programes i solucionen qualsevol imprevist. Cada persona que treballava en aquella sala tenia tres ordinadors per controlar, per tant, s’ha d’estar atent a moltes coses a l’hora i saber molt sobre informàtica i tecnologia. Els alumnes van tenir l’oportunitat de provar el “teleprompter”, va ser complicat seguir el ritme de la persona que el feia passar, per això van entendre que els presentadors haguessin de preparar els guions. A continuació, van anar a la sala de les notícies, on els van explicar que hi ha una sala reservada exclusivament per a les notícies que no esperen, i que si passés qualsevol cosa, no tindrien temps a canviar de plató i aquest ha d’estar preparat per ser utilitzat en tot moment.

Els van ensenyar com treballen els del consell editorial, com seleccionen les notícies que volen explicar i les que no, tenint en compte que és un mitjà de comunicació local i s’ha de centrar en Barcelona. Hi ha algunes notícies que són interessants, però n’hi ha algunes que són publicitat o curiositats irrellevants.
Seguidament, van anar a la sala de ràdio, on hi havia molts micròfons i auriculars perquè els entrevistadors i els entrevistats puguin seguir ordres dels que controlen l’emissió.

Va ser molt interessant poder visitar-ho i estan molt agraïts a tots els que ho han fet possible!

Bruna Noy