L’institut participa a la Lliga de Debat

QUÈ ÉS LA LLIGA DE DEBAT?

El dia 7 de febrer va ser la lliga de debat, un concurs-lliga que engloba molts centres, com el mateix nom ho indica, consisteix en un debat d’un tema en específic, aquest any el debat era relacionat sobre si la intel·ligència artificial era una amenaça o no per a la humanitat. Per part de l’Institut van participar un grup d’alumnes de 4t d’ESO i Batxillerat, els quals només van comptar amb 5 dies de preparació.

LA SORTIDA

Els alumnes van gaudir d’una sortida a la Universitat de Barcelona, en la qual van realitzar dos debats, en tots dos havien de defensar que la intel·ligència artificial no era una amenaça, argumentant informació que van preparar anteriorment. El resultat va estar el següent: primer debat-derrota segon debat-victòria.

FUNCIONAMENT

Els equips estan conformats per cinc persones, cada una amb rols diferents. Els equips han d’intentar convèncer a un jurat conformat per estudiants i professors de la universitat. Una persona feia d’introductora, aquesta tenia 5 minuts per parlar per sobre del tema i introduir els seus arguments. Hi havia 2 refutadors els quals havien de parlar de manera extensa sobre els seus arguments i a la vegada respondre a les preguntes de l’equip rival. Tenen 4 minuts per argumentar. Hi ha un rol que és totalment diferent, és l’interpel·lador, aquesta persona ha de recaptar dades i veure els punts fluixos dels arguments de l’altre equip per intervenir i jugar en la seva contra. Per últim, hi ha 1 persona que fa de conclusora la qual ha de resumir el que han dit els dos equips i acabar de convèncer al jurat per poder guanyar. Té 3 minuts per parlar.

COM JUGUEN ELS NERVIS?

Els alumnes, anteriorment es preparen el que han de dir, però sempre poden sortir imprevistos causats per l’interpel·lador rival o que els nervis juguin una mala passada. Uns dels participants ens explica el següent: “Els nervis a vegades poden fer que et quedis en blanc, per això has de tindre un pla B de què diràs i sobretot, no dubtar de tu mateix”.

David Solà

Mar Arqué