La icona de la música i moda, Bad Gyal.

Alba Farelo i Solé, més coneguda com a Bad Gyal, és una cantant catalana de Vilassar de Mar, va néixer el 7 de març del 1997 i és la gran de cinc germans, dels quals dues d’elles també es dediquen a la música, Irma, més coneguda com a Mushkaa, i Greta.

Bad Gyal canta una fusió de gèneres com reggaeton, dancehall i trap. La seva carrera va començar quan va treure una cançó l’any 2016 fent una versió catalana de la cançó “work” de Rianna, ella va seguir cantant i traient cançons com:

– Fiebre
– Independent
– No Pierdo Nada
– Leiriss

Sense el suport de cap discografia, va continuar fins que l’any 2018 que va treure la cançó “Internationally” i va ser la primera escoltada fora d’Espanya. A partir de l’any 2019 la seva carrera va fer un gran salt després de signar amb grans discogràfiques com Interscope, al nivell d’artistes com Madonna. Actualment, la seva cançó més escoltada és “Chulo pt.2” amb 134 milions de reproduccions posicionant-se en la cançó més reproduïda de Bad gyal a Spotify. Altres cançons d’ella també són:

– Alocao
– Fiebre
– KÀRMIKA
– Blin blin
– Zorra
– La prendo
– Nueva York (Tot*)
– Hookah

Té 19 discos de platins i 5 d’or i també el premi de “Talento joven internacional” entregat pels reis d’Espanya.

Bad gyal també és coneguda per la seva manera de vestir, estil anys 2000, com a la seva cançó “Flow 2000” ella mateixa va dir “la mejor que mejor viste del género urbano”, és una icona de la moda i gràcies a artistes com ella la moda dels anys 2000 està tornant a l’actualitat.

Actualment, Bad Gyal ha anunciat que traurà un nou disc “La Joya”, al qual tots els seus fans esperen amb moltes ganes, ja que sortiria a finals de l’estiu del 2023, però finalment va dir que preferia fer-ho bé i treure’l més tard, no hi ha data fixa, però hi ha rumors que diuen que sortirà a finals d’any. En aquest àlbum hi ha moltes col·laboracions que han sorprès a tots els fans, amb cantants coms Nicki Nicole o Ñengo flow. Bad Gyal fa petits avenços de les cançons del seu pròxim àlbum als seus concerts de la seva última gira.

En conclusió Bad Gyal està marcant tendència a tot el món, va començar sent una petita artista catalana i ara és una gran artista i una icona de la moda.