-INVISIBLE- Un llibre que et tocarà el cor!

Font: https://www.instagram.com/caosliterario/

“Invisible”, escrita per Eloy Moreno, ha revolucionat el gènere de novel·la juvenil i ajudat a conscienciar sobre el bullying a milers de joves arreu del món.

Aquesta novel·la publicada l’1 de febrer de 2018 s’ha convertit en unes de les més importants a la literatura juvenil espanyola dels últims anys. Arreu del món, ha venut més de 200.000 còpies i ha tocat el cor a moltíssimes persones.

És una novel·la de ficció que narra (en primera persona) la vida d’un noi el qual està patint assetjament escolar. Semblant a “Wonder”, aquest llibre també et mostra els punts de vista dels amics i familiars del voltant d’aquest noi “invisible”.

La història comença d’una manera molt diferent d’altres perquè comença a narrar un personatge desconegut amb frases molt curtes i descriptives i sense cap diàleg. Lentament, et va presentant a personatges però sense nom. El lector en aquest llibre ha d’anar lligant caps.

No és una lectura fàcil, possiblement al principi costi una mica d’entendre, però al final la manera de narrar és tan diferent que et capta l’atenció i et manté llegint. El gran poder d’aquest llibre és que aconsegueix que el lector entri dins la història i se senti molt proper als personatges.

Personalment, recomano moltíssim aquest llibre. El primer cop que el vaig llegir em va captivar i em va deixar amb les emocions a flor de pell. La història d’aquest noi és punyent i crec que moltes es poden sentir identificades amb el seu significat. Tracta temes molt forts d’una manera molt bonica i molt entenedora que crec que tothom hauria de conèixer.

Unes de les cites que crec que defineixen molt bé el llibre són:

“Mientras no me toque a mí. Eso no es problema mío. Nuestra filosofía de vida”.

“Me dio un abrazo, de esos que no solo aprietan el cuerpo sino de los que son capaces de sostener las dudas y los miedos”.

En conclusió, si us agrada llegir i mai heu llegit una lectura que parli d’assetjament escolar, jo us la recomano 100%. Un dels millors llibres que he llegit!

Mar Arqué