Aquesta setmana, l’alumnat de 1r de Batxillerat de la matèria de Món Clàssic ha aprofundit en la importància de les professions vinculades a les humanitats i les ciències socials. En aquest context, han realitzat una entrevista en línia amb el professor Juan Francisco Jiménez, docent de periodisme digital a la Universitat Abat Oliba CEU, per conèixer de prop la professió de docent universitari i el seu àmbit d’investigació: l’aplicació de la intel·ligència artificial.
L’activitat, coordinada per la professora @olgamorellipons, ha permès reflexionar sobre diversos aspectes relacionats amb la formació i el futur professional.
Per acabar, el professor Jiménez ha destacat els següents punts:
-
La docència com una vocació orientada a ajudar l’alumnat a desenvolupar els seus talents, i la necessitat que el professorat “sàpiga i sàpiga ensenyar”.
-
La importància de la formació humanística, que ens permet desenvolupar el pensament crític i cercar la informació de manera rigorosa.
-
L’impacte creixent de la intel·ligència artificial en el món professional i la rellevància d’entendre com funciona el llenguatge computacional.
-
I finalment, la necessitat d’afrontar la tria de carrera universitària amb una actitud activa, de recerca i oberta a l’experiència.
Aquesta experiència ha estat una oportunitat enriquidora per connectar el coneixement clàssic amb els reptes del món contemporani i reflexionar sobre el paper de les humanitats en la societat actual.


