Més de 800 joves participen en la III edició de la FiTAC a Valls

La FiTAC és la Fira de Tecnologia de l’Alt Camp i consisteix en obrir un espai comú entre les escoles de primària i secundària per compartir tots aquells projectes de caire experimental que s’han anat treballant al llarg del curs.

Aquesta és la tercera edició de la Fira FiTAC i enguany any hem comptat amb la participació de 9 centres: Escola Baltis, Escola Enxaneta, Escola Eugeni d’Ors, Escola la Candela, Escola Eladi Homs, Institut Jaume Huguet, Institut Narcís Oller, Cor de Maria i Institut Serra de Miramar. S’han mostrat més de 30 projectes relacionats amb la ciència i la tecnologia.

La fira es va celebrar el passat divendres 12 de maig amb un èxit creixent de participació. La primera part es va realitzar a la sala d’actes del Centre Cívic de Valls, on s’hi van aplegar més de 100 joves representants dels diferents centres. L’acte va començar amb la inauguració de la fira que va anar a càrrec de la Directora de l’Institut Serra de Miramar, Rosa Carbó, i del professor d’informàtica i mentor del Centre de Recursos, Jaume Bartolí. A continuació es va donar pas a la presentació dels projectes. En acabar es va oferir un esmorzar i una bossa amb el logo de la fira a tots els assistents. La segona part es va realitzar a la porxada de l’Arxiu Comarcal de l’Alt Camp, situat al passeig del Caputxins, on van mostrar i exposar els seus treballs als visitants, més de 800 joves dels diferents centres de l’Alt Camp.

Enguany hem tingut l’oportunitat de poder enregistrar les impressions de la fira d’alguns dels assistents gràcies al projecte de la Ràdio a l’Escola de l’Escola Eladi Homs.(Hi trobareu l’enllaç més avall).

L’any 2021 es va realitzar la primera edició de la fira i, com a conseqüència de la pandèmia, es va haver de celebrar en format virtual. L’any passat i enguany ha estat de forma presencial i l’experiència ha estat més profitosa.

La valoració és molt bona. En les darreres edicions hem anat veient com el nombre de participants i el de projectes ha anat incrementant i aprofitem per encoratjar totes les escoles i els instituts de l’Alt Camp a participar en la FiTAC el proper any.

Enllaç amb el programa de Ràdio