Un Sant Jordi farcit d’actes al Serra de Miramar

Dimarts 23 d’abril, dia de Sant Jordi, a l’institut Serra de Miramar vam celebrar la Diada de Sant Jordi amb una cartellera plena d’actes. A la ja tradicional parada de venda de roses de la plaça del Pati organitzada per l’alumnat de 3r d’ESO, enguany s’hi va afegir el Concurs de Relats Breus en català, la projecció i xerrada del documental “Objector”, activitats i jocs sobre els drets humans dinamitzat pels alumnes de l’assignatura de Valors Ètics de 4t d’ESO, l’exposició del treball d’investigació de l’alumnat de 1r de Batxillerat de Ciutadania, Política i Dret sobre el conflicte de la Franja de Gaza i l’obra de teatre de l’alumnat de 1r d’ESO del Diari d’Anna Frank.

El Departament de Llengües va organitzar un certamen literari en què es van llegir textos i poemes d’Àngel Guimerà, Montserrat Vayreda, Vicent Andrés Estellés i Joan Salvat-Papasseit. Es van lliurar els premis als guanyadors del Concurs de Relats Breus 2024 i del Concurs de Fotografia Matemàtica 2024. Tot això va estar amenitzat per la Banda del Serra, que va posar música a l’esdeveniment.

A la Sala d’Actes es va difondre el documental “Objector”, sobre la decisió d’objectar del servei militar a Israel. El documental internacional el van veure tots els nivell de l’Educació Secundària Obligatòria en diferents sessions. Al finalitzar l’audiovisual es va fer una xerrada-col·loqui dinamitzat per Pere Vidal, activista que va viure a Israel i Palestina i que actualment és regidor de l’Ajuntament de Valls. Seguidament i per grups heterogenis, l’alumnat de 1r de Batxillerat de Ciutadania, Política i Dret va exposar el treball d’investigació que van fer a la matèria sobre el conflicte de la Franja de Gaza.

Entre els diferents actes, alumnes de l’assignatura de Valors Ètics de 4t d’ESO van organitzar activitats i jocs sobre els drets humans per totes les instal·lacions de l’històric edifici del centre de Valls i els companys i companyes de la matèria optativa de Teatre de 1r d’ESO van fer un assaig general obert de l’obra del Diari d’Anna Frank.

Una gran jornada de Sant Jordi la que es va viure al Serra de Miramar, farcida d’actes i socialització amb tota la comunitat educativa. Gràcies a tothom que hi va participar!