Departament cientificotecnològic

COMPONENTS DEL DEPARTAMENT CURS 2023/24

Xavier Ametller

  • Professor de Tecnologia.
  • Coordinador TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació).
  • Membre de l’equip TAC (Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement).

Laura Baselga

  • Professora de Biologia i Geologia.
  • Coordinadora mediambiental.
  • Membre de l’Equip d’Escoles Verdes.

Sergi Cuenca

  • Professor de Biologia i Geologia.
  • Tutor de 1r d’ESO C.
  • Membre de l’Equip d’Escoles Verdes.

Joan Figa

  • Professor de Física i Química.
  • Tutor de 3r d’ESO B.
  • Membre de l’Equip impulsor del Programa Recerca, Creació i Servei.

Jordi Gaya

  • Professor de Física i Química.
  • Cap del Departament científico-tecnològic.
  • Membre de la Comissió Comunitat d’Aprenentatge.

Núria Juncosa

  • Professora de Tecnologia.

Marta Malet

  • Professora de Tecnologia.
  • Tutora de 4t d’ESO C.
  • Responsable de les xarxes socials del centre.

Alexis Plana

  • Professor de Tecnologia.
  • Tutor de 1r d’ESO B.
  • Coordinador web.
  • Membre de l’equip TAC (Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement).

Alba Traguany

  • Professora de Física i Química.
  • Coordinadora de Riscos Laborals.

 

PROJECTES

  • Treball per projectes.

Aquest curs hem entrat a formar part del programa d’innovació Recerca, Creació i Servei , que consisteix en la realització de tres projectes trimestrals, un d’ells de l’àmbit cientificotecnològic. Es dur a terme a 3r d’ESO durant quatre hores lectives setmanals.

El PEC remarca la necessitat de treballar en els objectius de millorar el consum responsable i
el respecte a la natura i al medi urbà.
Des de les diverses àrees s’està treballant en valors relacionats amb el medi ambient:
Tecnologia en fonts naturals d’energia; Educació Física en el reconeixement dels valors de
l’entorn, i la salut; Ciències Socials en problemàtiques globals; Ciències Naturals en la
necessitat del respecte a la natura; Tutoria els hàbits per millorar les actituds en consum i en la minimització dels residus.
Es tracta d’un projecte d’educació ambiental per tal de millorar els hàbits i valors dels alumnes
en relació amb l’entorn amb la col·laboració del professorat, les famílies i l’Ajuntament.
Ens proposem un triple objectiu: la conscienciació vers la sostenibilitat, la reducció del
consum i la minimització de residus.

El centre compta amb una línia de robòtica des de primer fins a 1r de batxillerat:

– A 1r d’ESO s’inicia amb la programació amb la plataforma CODE i en la robòtica amb els
robots EV3 de LEGO.
– A 2n d’ESO es continua amb les activitats de programació mitjançant els robots EV3 i
s’inicia la programació de jocs amb la plataforma UNITY.
– A 3r d’ESO es creen aplicacions de mòbil.
– A 4t d’ESO es munten i programen robots.
– A 1r de BATXILLERAT s’inicia el sistema operatiu Linux, i es programa amb python, php i
html, tot orientat a la intel·ligència artificial.

– Des de l’extraescolar de robòtica, es participa a la First Lego League.
– Organitzem la Fitac (Fira de tecnologia de l’Alt Camp).