Diagnosi

Curs 21-22 s’ha passat l’eina Selfie durant el segon trimestre.

Hem fet la diagnosi amb l’eina selfie

Hem arribat a les següents conclusions:

PUNTS FORTS

  • Al nostre centre comptem amb una estratègia digital
  • Al nostre centre es facilita accés a internet per a l’ensenyament i l’aprenentatge
  • Al nostre centre es disposa d’assistència tècnica quan sorgeixen problemes amb les tecnologies digitals
  • Al nostre centre existeixen sistemes de protecció de dades
  • Al nostre centre hi ha dispositius digitals que són propietat del centre o estan gestionats per ell i que l’alumnat pot utilitzar quan els necessita
  • El professorat del nostre centre cerca recursos educatius digitals en línia
  • El professorat del nostre centre crea recursos digitals per a reforçar la seva labor d’ensenyament
  • El professorat del nostre centre empra entorns virtuals d’aprenentatge amb l’alumnat
  • El professorat del nostre centre utilitza tecnologies digitals per a la comunicació relacionada amb el centre educatiu
  • El nostre professorat utilitza tecnologies digitals per adaptar el seu mètode d’ensenyament a les necessitats individuals de l’alumnat
  • El nostre professorat realitza activitats d’aprenentatge digitals que motiven l’alumnat
  • El nostre professorat utilitza tecnologies digitals per facilitar la col·laboració entre l’alumnat
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a comunicar-se utilitzant tecnologies digitals
  • Ens assegurem que l’alumnat desenvolupi habilitats digitals per a diferents matèries

PUNTS FEBLES

  • Desenvolupem l’estratègia digital del nostre centre en col·laboració amb el professorat
  • Donem suport al professorat perquè explori noves formes d’ensenyament amb tecnologies digitals
  • Al nostre centre el professorat té temps per explorar com millorar el seu mètode d’ensenyament amb tecnologies digitals
  • Al nostre centre respectem els drets d’autor i les llicències d’ús en utilitzar tecnologies digitals per a l’ensenyament i l’aprenentatge
  • Al nostre centre avaluem els nostres progressos en matèria d’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals
  • Al nostre centre debatem sobre els avantatges i desavantatges de l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals
  • Al nostre centre utilitzem tecnologies digitals en col·laborar amb d’altres organitzacions
  • Al nostre centre la infraestructura digital recolza l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals
  • Al nostre centre hi ha dispositius digitals per al seu ús en l’ensenyament
  • Al nostre centre, els espais físics faciliten l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals
  • Debatem amb el professorat del nostre centre sobre les seves necessitats de formació permanent quan a l’ensenyament amb tecnologies digitals
  • El nostre professorat té accés a possibilitats de formació permanent quan a l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals
  • Ajudem el professorat del centre a intercanviar experiències dins de la comunitat educativa sobre l’ensenyament amb tecnologies digitals
  • El nostre professorat utilitza activitats d’aprenentatge digitals que fomenten la creativitat de l’alumnat
  • El nostre professorat fomenta la participació de l’alumnat en projectes interdisciplinaris utilitzant tecnologies digitals
  • El nostre professorat utilitza tecnologies digitals per avaluar les destreses de l’alumnat
  • El nostre professorat utilitza tecnologies digitals per facilitar una retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat
  • El nostre professorat utilitza tecnologies digitals perquè l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge
  • El nostre professorat utilitza tecnologies digitals perquè l’alumnat pugui realitzar observacions constructives sobre el treball dels seus companys
  • Ajudem el professorat a utilitzar tecnologies digitals per a finalitats d’avaluació Nosaltres no ho fem Ho fem molt bé
  • El nostre professorat facilita que l’alumnat utilitzi tecnologies digitals per documentar el seu aprenentatge No ho fan Ho fan molt bé
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a actuar de manera segura a internet
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a actuar de manera responsable a internet
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a comprovar si la informació que troba a internet és fiable i precisa
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a donar crèdit al treball d’altres persones que ha trobat a internet
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a crear continguts digitals
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a resoldre problemes tècnics que sorgeixen en utilitzar tecnologies digitals
  • L’aprenentatge híbrid es veu afectat negativament pels factors següents? 1 – Accés limitat de l’alumnat a dispositius digitals 2 – Accés limitat de l’alumnat a una connexió a internet de confiança 3 – Baixa competència digital de les famílies 4 – Els docents no tenen temps per desenvolupar material per a l’aprenentatge híbrid 5 – Docents sense temps per contestar a l’alumnat 6 – Dificultats per involucrar l’alumnat 7 – Dificultats per donar suport a les famílies o tutors per ajudar els estudiants amb aprenentatge híbrid 8 – Altres

Hem fet un recull d’informació sobre l’ús de les TIC i creació d’activitats per part del professorat mitjançant un qüestionari