L’alumnat del Serra de Miramar a Berlín, Rialp, Burgos, Banyoles i Torroella de Montgrí

Ha sigut una setmana intensa per tot l’alumnat de l’institut Serra de Miramar de Valls. Aprofitant que era la setmana prèvia a Setmana Santa, la majoria de nivells han fet les sortides culturals respectives.

Els primers en marxar van ser els alumnes de 4t. d’ESO. Aquests van gaudir de 5 dies a Berlín on van recórrer tota la ciutat i van visitar els museus dels Jueus, el Neues, el de la RDA, la Porta de Brandenburg, la cúpula del Reichstag, els barris de Friedrichshain i de Kreusberg i el camp de concentració de Sachsenhausen entre d’altres activitats.

Els joves de 1r de Batxillerat van fer una visita cultural a Burgos i Atapuerca del dimecres 20 al 22 de març. Allà, van fer una visita guiada a les “Bodegas Alvia”, al museu de la Evolución Humana i van recórrer tot el centre històric de Burgos i la seva catedral. També van gaudir participant en un Scape Room i diferents talles.

3r d’ESO van dur a terme les colònies també de dimecres a divendres a Banyoles. Van realitzar un programa amb diferents sortides i activitats al Pla de l’Estany on la llengua vehicular era l’anglès. Van visitar la zona volcànica de La Garrotxa, van fer l’activitat de practicar en un rocòdrom i anar en bicicleta de muntanya i van veure un bosc vertical.

El nivell de 2n d’ESO també va marxar els mateixos dies que els de 3r i 1r de Batxillerat però en el seu cas van anar a Rialp. Durant aquests dies els alumnes van fer el treball de síntesi “Parc Natural i Aventura” on van fer les activitats de ràfting, trekking pel Parc Natural i excursió amb raquetes de neu.
L’alumnat de 1r d’ESO no podia ser menys i van anar a Torroella de Montgrí a portar a terme el seu treball de síntesi anomenat “Riu, esport i mar”. Les activitats principals d’aquest projecte eren de socorrisme i primers auxilis, descobrir diferents aspectes del mar i el riu, fer una via vertical i pedalar per la Fonollera.
També cal destacar que el dimarts, els alumnes de 3r d’ESO van participar a les Mini Olimpíades Inter-centres de l’Alt Camp. L’activitat, organitzada pel Cicle Formatiu de Grau Superior EAS del Jaume Huguet i amb la col·laboració del Consell Esportiu de l’Alt Camp i el Patronat d’Esports de Valls, es va celebrar a les instal·lacions esportives del Fornàs i els joves van competir amb els respectius instituts en moltes disciplines d’atletisme. Una gran jornada organitzada de manera excel·lent.