CFGS Vitivinicultura

TÍTOL TÈCNIC/A SUPERIOR EN VITIVINICULTURA
FAMÍLIA PROFESSIONAL Indústries alimentàries
DURADA 2000 h (383h en centres de treball dins el mòdul professional de Formació en centres de treball), que es distribueixen en 2 cursos acadèmics.
COMPETÈNCIA GENERAL Organitzar, programar i supervisar la producció en la indústria vitiviní­cola controlant la producció vití­cola i les operacions d’elaboració, estabilització i envasament de vins i derivats, aplicant els plans de producció, qualitat, seguretat alimentària, prevenció de riscos laborals i protecció ambiental, d’acord amb la legislació vigent.
MÒDULS PROFESSIONALS MP1 Viticultura

MP2 Vinificacions

MP3 Estabilització, criança i envasat

MP4 Anàlisi enològica

MP5 Indústries derivades

MP6 Tast i cultura vitivinícola

MP7 Comercialització i logística en la indústria alimentària

MP8 Legislació vitivinícola i seguretat alimentària

MP9 Gestió de qualitat i ambiental en la indústria alimentària

MP10 Processos bioquímics

MP11 Formació i orientació laboral

MP12 Empresa i iniciativa emprenedora

MP13 Projecte en la indústria vitivinícola

MP14 Formació en centres de treball

PRINCIPALS OCUPACIONS I LLOCS DE TREBALL
  • Personal tècnic vitivinícola.
  • Personal encarregat del procés de destil·lació i rectificació.
  • Personal encarregat de la recepció de mostos frescos i sulfitats.
  • Personal supervisor de columnes de destil·lació i de concentració.
  • Personal encarregat de la línia d’envasament de destil·lats, concentrats i vinagres.
  • Personal encarregat de l’envelliment i la criança de destil·lats i vinagres.
  • Personal tècnic en anàlisi sensorial.

L’Institut Josep Vallverdú, una vegada endegat el CFGM d’Olis d’oliva i vins, va decidir ampliar la seva oferta formativa, responent a la voluntat de bona part de l’alumnat de continuar ampliant els seus coneixements, a la vegada poder millorar dins del món laboral i accedir a llocs de treball de categoria superior dins del sector del vi i cobrir la demanda del sector de professionals altament qualificats per treballar als cellers.

És per això que l’Institut es va dotar d’un grup de professors especialitats en cada una de les àrees de coneixement relacionades amb la vinya, així com en tots els processos productius relacionats amb el vi fins arribar a la seva comercialització.

El treball docent dels nostres professors posa l’accent en els sistemes productius actuals del vi, començant pels fonaments teòrics i consolidant-los amb pràctiques a les nostres plantes taller, on es realitzen produccions de vi i licors. Gràcies a aquestes pràctiques els nostres alumnes adquireixen tots els coneixements necessaris per afrontar amb èxit la incorporació al mercat laboral.

Tanmateix es realitzen nombroses jornades tècniques i pràctiques en diferents empreses punteres dels sector. Per consolidar tot l’aprés, la nostra formació es basa en el concepte de dual. Aquesta formació trasllada càrrega lectiva a les empreses; així, els nostres alumnes, durant el segon curs, hi realitzen classes practiques durant tres dies a la setmana, essent aquestes pràctiques remunerades.

Podeu trobar la informació general referida a aquest cicle al següent enllaç del lloc web Triaeducativa.gencat.cat

Tríptic informatiu:

Tríptic informatiu del CFGS Vitivinicultura

Cap de Departament:

Blanca Safont

Professorat del curs 2021-22:

Josep Maria Audí, Laia Jové, Tomàs Nievas, Blanca Safont

Aquest cicle compta amb la col·laboració de