Convocatòria de vaga de personal del Departament d’Educació i convocatòria de no assistència col.lectiva alumnat – MAIG

VAGA DOCENTS:

Informem que diversos sindicats de treballadors, concretament de personal docent i altre personal depenent del Departament d’Educació, han convocat diverses jornades de vaga i per diversos motius per als dies:

17 de maig i 2 de juny: de 08:00 a 10:00 / 25 de maig i 9 de juny: tota la jornada

Depenent dels dies i percentatge de docents que exerceixin el seu dret de vaga en cada jornada, les activitats escolars de l’alumnat poden quedar afectades en diferents proporcions segons grups. En tot cas, es garantiran els servis essencials durant tot l’horari.

A mesura que tinguem informació en referència a la previsió d’adhesió del personal del centre, l’anirem actualitzant en aquest article (normalment a la tarda-vespre anterior a la jornada de vaga)

PREVISIÓ D’ADHESIÓ:

DIA DE CONVOCATÒRIA PERCENTATGE (sobre 70 docents)
17 de maig (de 08:00 a 10:00)  1 docent.
25 de maig (tota la jornada) 7% aprox. (5 docents). Actualitzat a les 22:00 del 24/05/2022.
2 de juny (de 08:00 a 10:00) 1 docent
9 de juny (tota la jornada) 1 docent

CONVOCATÒRIES NO ASSISTÈNCIA COL.LECTIVA ALUMNAT:

Sindicats d’estudiants han fet convocatòria per a l’adhesió del dret a la no assistència col·lectiva per als dies 25 de maig i 9 de juny. Recordem que es pot fer efectiu en l’alumnat de 3ESO, 4ESO, 1BATX i 2BATX, en cap cas en el de 1ESO i 2ESO.

Des de la direcció de l’institut s’ha considerat la validesa del protocol utilitzat pels alumnes, en aquest cas, ja que s’han respectat els procediments i terminis descrits en les NOFC. Les dades de participació en aquest sector, per al dia 9 de maig, segons la informació que tenim actualment serà d’entre el del voltant del 30% del total de l’alumnat (3ESO, 4ESO, 1BATX).Han presentat els documents adients només alguns grups de diferents nivells, sobretot de 4ESO

Recordem que les famílies han d’haver justificat l’absència amb anterioritat segons les NOFC. Així que qui autoritza finalment a l’alumnat a la “no assistència” és la pròpia família mitjançant la justificació.