CONCURS FOTOGRAFIA STEAM CURS 23-24

Ja tenim els guanyadors i guanyadores del concurs de fotografia de la setmana de la ciència!. Com cada any, durant la setmana de la ciència, a part de les moltes activitats que es van realitzar a l’institut (gimcanes, experiments, jocs, etc.) es va dur a terme un concurs de fotografia. Com que aquest any l’eix conductor de la setmana de la ciència era l’astronomia, es va demanar a l’alumnat que fent volar la imaginació intentessin fer fotografies on apareguessin ells/elles i alguna cosa que els fes pensar en el cel, el cosmos i l’astronomia. Tenint en compte la qualitat i l’originalitat de les fotografies, s’ha decidit premiar a 3 alumnes de 1r d’ESO i 3 alumnes de 2n d’ESO. Tot i això, no ha estat una decisió fàcil, ja que la participació ha estat força elevada i la qualitat de les fotografies molt destacable.

Enhorabona als/les finalistes i als guanyadors i les guanyadores!

2nd, 3rd and 4th ESO students fill L’Ateneu to see Jekyll

Arlet Sánchez and Susana Fernández reporting from 3rd ESO:

Most of us know the classic Jekyll story, but this play is quite different. Henry Jekyll is a student of astrophysics at university. His parents and friends are always deciding for him, saying «do this» or «do that». However, one day everything changes and Henry says stop.… Llegeix més»

DONES QUE CANVIEN EL MÓN

Durant les últimes setmanes, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO ha estat treballant en l’elaboració d’un eix cronològic titulat “Dones que canvien el món”. Es tracta d’una activitat transversal coordinada des del grup impulsor STEAM que s’ha treballat des de les matèries de biologia i geologia, física i química, matemàtiques, tecnologia i música.

Els nois i noies de les diferents classes, organitzats en grups mixtes, han fet recerca sobre les vides i aportacions de moltes de les dones científiques i artistes que han tingut importància al llarg de la història. Des de l’institut hem volgut fer un petit homenatge a totes aquestes dones que han despuntat silenciosament, moltes d’elles fent contribucions invisibles i donar-los la importància que es mereixen. És per això, que avui, dia 8 de març tots els grups d’ESO han anat a veure l’eix i han pogut conèixer les seves vides i veure l’evolució del paper de la dona al llarg dels anys.

A quina part de l’eix creieu que hi ha més dones?

The best women’s basketball team in the world

We are sure that all of you know about the NBA, the Gassol brothers and even that your English teacher used to play with Michael Jordan at college. But did you know that the best women’s basketball team in the world is in Catalonia during the week of March the 4th ? If you are interested, continue reading and get your family and friends to go to Girona on Sunday March the 10th. It is the best you can do this week to show your respect and support for women !… Llegeix més»

A Matemàtiques i Tecnologia representem el cel

Aquest curs, l’eix central de la Setmana de la Ciència ha estat l’astronomia.

Per aquest motiu a 1r d’ESO, des de matemàtiques i tecnologia ens vam proposar representar el cel.

Des de tecnologia vam buscar informació sobre com construir els estels. Cercant en el catàleg de diferents botigues de jocs educatius vam trobar que una opció podria ser el cercle Waldorf, però, per altra banda, parlant amb el professorat de matemàtiques va sorgir la idea del Geoplà, que a més a més és una eina que es pot utilitzar per a l’estudi de la geometria.

A partir de la cerca d’informació, al taller de tecnologia es van començar a construir geoplans de dues cares, una cara permet fer estels i l’altra continuar experimentant amb la geometria.

De moment, a matemàtiques s’han començat a representar estels, però ben aviat també s’emprarà per a les situacions d’aprenentatge relacionades amb la geometria.

El nostre procés eTwinning

CONVOCATÒRIES PER AL DIA 08/03/2024: NO ASSISTÈNCIA COL·LECTIVA D’ALUMNAT, VAGA DE PERSONAL DE L’ENSENYAMENT

Sindicats d’estudiants han fet convocatòria per a l’adhesió del dret a la no assistència col·lectiva per al divendres 08/03/2024, que recordem que es pot fer efectiu en l’alumnat de 3ESO, 4ESO, 1BATX i 2BATX, en cap cas els de 1ESO i 2ESO.

Des de la direcció de l’institut s’ha valorat la correcció en la utilització del protocol per part de l’alumnat, en relació als documents i terminis descrits en les NOF. Ha estat aplicat correctament només en alguns grups, així que detallem quins queden autoritzats i quins no:

GRUPS AUTORITZATS GRUPS NO AUTORITZATS
3ESO A, 3ESO B, 3ESO D, 3ESO E 3ESO C no ha presentat els documents
4ESO A, 4ESO B, 4ESO C, 4ESO D
1BATX A, 1BATX B, 1BATX D, 1BATX E 1BATX C no ha presentat els documents
2BATX A, 2BATX B, 2BATX C, 2BATX D, 2BATX E

Les dades de participació en aquests grups és desigual, tot i que de manera global i segons la informació de previsió que tenim actualment, serà del voltant del 80% del l’alumnat a la majoria de grups autoritzats i minoritària en el cas dels grups: 2BATX C i 3ESO B. Recordem que les famílies han d’haver justificat l’absència amb anterioritat segons les NOFC.

També, diversos sindicats de treballadors/es han convocat jornada de vaga per al 8 de març. Les dades de participació prevista encara no estan disponibles.

Si hi ha canvis previsibles, actualitzarem aquesta informació en aquest article del web.