La poesia ha estat la protagonista a la fase pràctica de la María José

Aquestes darreres setmanes l’alumnat de 1r d’ESO E a Llengua castellana i literatura ha compartit unes sessions sobre lírica amb la María José Morcillo, alumna de pràctiques del Màster del professorat (MUPFS).

Els i les estudiants han portat a terme diferents activitats relacionades amb la creació poètica i han descobert, a través de diferents propostes didàctiques, les estretes relacions entre música i poesia.

Per posar punt i final a aquestes sessions – i acomiadar unes setmanes on aquest gènere ha estat el gran protagonista- l’alumnat ha fet un recital i una “acció poètica”. A diferents espais del centre s’han col·locat cartells amb versos de diversos autors i autores de renom.

Han estat uns dies de poesia a dins i fora de l’aula per contagiar la màgia de la paraula i aprendre que, com deia Octavio Paz, “Cada poema és únic. Cada lector busca, en certa manera, quelcom en el poema. I no és estrany que ho trobi: ja ho portava a dins”.

La Maria José s’acomiada de nosaltres el 16 de març, però tornarà per compartir una lectura en veu alta amb l’alumnat el dia 27 de març amb motiu de la primera edició del  “Day of european authors”.

Ha estat un plaer compartir moments literaris amb ella.

Gràcies per la teva energia i dinamisme!!  Fins aviat!