L’alumnat del SIEI de 4rt visitem l’IFE del Milà i Fontanals

L’alumnat del SIEI que està cursant 4rt de la ESO  ha visitat aquest divendres les instal·lacions de l’IFE que es cursen a l’Institut Milà i Fontanals.

Concretament, aquest IFE és l’ itinerari formatiu específic d’Auxiliar de vendes i atenció al públic. Els itineraris formatius específics (IFE) s’adrecen a alumnes amb necessitats educatives especials associades a una discapacitat intel·lectual lleu o moderada, amb l’objectiu d’oferir atenció educativa, a l’etapa postobligatòria, segons les necessitats individuals i les capacitats i habilitats pròpies; i garantir una veritable inclusió social i uns aprenentatges valuosos, així com la coherència en l’acció educativa entre les diferents etapes. En aquests itineraris es prioritzen les unitats de competència que més afavoreixen l’autonomia personal, la relació social i la inserció laboral i constitueixen la concreció de l’atenció educativa, personalitzada en funció de la intensitat de suport que requereix l’alumne.

Amb tot, durant la visita , l’alumnat del mateix IFE ha informat i assessorat de com es desenvolupen les diferents matèries,  quins espais són els utilitzats per cada taller ( com la cuina, la botiga, la copisteria, entre altres)  ,  quins són els requisits per cursar aquests estudis, etc.

Per últim, també  hi ha hagut una estona per  fer canvi d’impressions, respondre preguntes i reconèixer  la feina que desenvolupen tant alumnes com personal docent d’aquest itinerari.

El nostre alumnat ha valorat positivament la visita, per conèixer diferents alternatives quan finalitzin la ESO i saber l’oferta formativa adreçada a les seves necessitats educatives.