“Els castells de l’Anoia”, situació d’aprenentatge del Javi Cámara

En el marc de la matèria de Ciències Socials: Geografia i Història de 2n d’ESO, en Javi Cámara, alumne de pràctiques del Màster de professorat (MUPFS), ha compartit diverses sessions amb l’alumnat sobre història medieval i els Castells de frontera de la comarca de l’Anoia.

Combinant diverses sessions sobre la Història dels Comtats catalans i la Corona d’Aragó, els i les estudiants han desenvolupat un petit treball de recerca sobre els diversos castells medievals de l’Anoia, seguint el Projecte Anoia, terra de castells que impulsa el Consell Comarcal de l’Anoia.

Amb aquesta activitat s’ha volgut fer conèixer el patrimoni i la història local de l’Anoia a través dels seus castells i dels seus personatges històrics, molts dels quals van acabar donar nom a bona part dels municipis de la nostra comarca: els Montbui, els Claramunt, els Tous, els Òdena, els Jorba o els Queralt.

Els i les alumnes de 2n d’ESO també van participar en la sortida al castell de Claramunt, que els hi va permetre conèixer de primera mà un dels castells més rellevants que preservem actualment a la comarca.