Un Heroi Romàntic – INS Joan Mercader a l’assaig general de “Wherter”

L’ALUMNAT DE BATXILLERAT DE LA MODALITAT D’ARTS ESCÈNIQUES DE L’INS JOAN MERCADER assisteix el dijous 12 de gener a l’assaig general de l’òpera de Massenet.

El protagonista, el tenor polonès Piotr Beczala, que posava veu al Werther  de Massenet, no es va reservar a l’assaig i va brillar intensament al llarg de tota l’òpera , cantant: estirat al terra, agenollat  o caminant, interpretant apassionadament el seu paper i arrencant els calorosos aplaudiments del públic en diferents ocasions, especialment després d’interpretar l’emblemàtica ària  “pourquoi me reveiller”.

La resta dels personatges també van estar a l’alçada i van ser ovacionats, va agradar especialment la interpretació de la germana de Charlote per la neta i bonica veu com per la fresca interpretació escènica.

La representació ens va captiva des del seu començament, el drama estructurat en quatre parts ens va transportar a través d’una escenografia lligada màgicament amb l’argument i la música, en algunes escenes minimalistes i plenes de simbolisme: plans inclinats, els colors amb els que vestia el jove Werther, el poble insinuat…

Un paradigma del heroi i de l’amor romàntic, l’ideal, la il·lusió, la desesperació, el drama, l’amor impossible i la tragèdia com única sortida. L’orquestra no ens va deixar impassibles per la seva força expressiva i els delicats solos de flauta, oboè, trompes, arpa… sota la batuta del director musical Alain Altinoglu.

La experiència va ser fascinant, per alguns la seva primera òpera.

Finalment i per arrodonir la tarda, vam veure al presentador del programa de TV3 “Òpera en texans”, Ramón gener i va accedir a fer-se una foto amb nosaltres.

L’alumnat conclou dient: “Quan tornem a l’òpera? Jo m’apunto!”

img_20170112_182436img_20170112_165042