Electroforesi en capa de gel a partir d’ADN i dels colors alimentaris convencionals

L’alumnat de Biologia d’1r de Batxillerat ha tingut l’oportunitat de realitzar un sofisticat experiment que permet separar unes molècules d’unes altres, en funció de la seva càrrega elèctrica i de les seves diferents grandàries.

La tècnica es coneix com a electroforesi. Per dur-la a terme, l’alumnat ha utilitzat diferents mostres d’ADN. També s’ha realitzat l’experiment a partir dels diversos colorants que s’empren en el sector alimentari.

Amb aquesta tècnica és possible, per exemple, observar les diferents longituds de les cadenes d’ADN en diverses mostres. També hem pogut visualitzar les diferents molècules presents en els colorants alimentaris en funció de la grandària de les molècules que els componen i de la seva càrrega elèctrica.

Un experiment, en fi, que ens ha proporcionat una visió nova, pràctica i molt enriquidora de la Biologia molecular.