Preparant les mobilitats internacionals PRODOC CETE+

Com a Centre Formador del Màster del Professorat de Secundària estem dins del programa CETE+, on participen 85 centres de Catalunya.

Nosaltres concretament formem part del Micro consorci de Centres Formadors (PRODOC) format per cinc centres educatius que treballem per la millora educativa.

El nostre objectiu específic és observar a altres centres formadors europeus i poder conèixer el seu funcionament per poder incorporar millores a la pròpia pràctica.

Quins són els aspectes clau a observar?

  1. L’acollida de l’estudiant (com es fa, qui ho fa, què s’explica, pla d’acollida establert…)
  2. El seguiment per part de la persona coordinadora, mentora, tutora.
  3. La planificació: hores de dedicació, calendari …
  4. L’acompanyament personalitzat i capacitador: de caire constructiu, crític…
  5. Coordinació i interacció entre el centre, l’universitat i l’estudiant (contactes, organització, tasques…)
  6. Participació d’estudiants en pràctiques (Fase d’observació:  només amb mentor/a o amb altres docents del centre. Fase d’intervenció: individual, codocència, converses de feedback, aprenentatge entre iguals… Hores de pràctiques, què es fa en cada fase.
  7. Desenvolupament de la coordinació i la mentoria en el centre: procediment de designació, es comparteixen les pràctiques de mentoria dins de centre, i entre centres?
  8. Intercanvi pedagògic, col·laboració amb la universitats més enllà de les pràctiques, projectes de recerca, etc.
  9. Enfocament cap a la millora: les evidències obtingudes s’utilitzen per a la millora del centre.
  10. Coneixement d’eines i instruments que s’utilitzen en l’acompanyament, així com d’avaluació. 
  11. Hi ha xarxa de centres formadors de referència?
  12. Com fan sostenible ser centre formador sense sobrecarregar la línia temporal de tasques dels docents? 
  13. Conèixer com esdevenen centres que aprenen.

Actualment les nostres trobades telemàtiques per tota la coordinació són molt freqüents. A la imatge mostrem una de les trobades telemàtiques per coordinar la propera mobilitat a Avellino, Itàlia, que es durà a terme a finals de maig.

Els contactes amb el professorat d’altres països ha estat efectiu gràcies als projectes eTwinning que hem i estem realitzant.