Els alumnes de 4t gaudeixen de l’emotiva xerrada d’Assumpta Montellà

Aquest dimecres 31 de gener l’institut de Sils ha tingut la sort de rebre una xerrada d’Assumpta Montellà, historiadora i autora de l’obra La maternitat d’Elna, que relata els colpidors testimonis sobre els naixements dels fills de les exiliades catalanes de la postguerra que vivien en condicions infrahumanes als camps de refugiats del Rosselló. El llibre explica aquest cru episodi de la nostra història i com la infermera Elisabeth Eidenbenz va assistir els parts de gairebé 600 mares entre el 1939 i el 1944.

La visita s’emmarca en el projecte El món en guerra, en el qual ja és tradició que els alumnes vagin a la Maternitat d’Elna. Malauradament, aquest curs és tancat per reformes de l’edifici i els estudiants, en el seu lloc, han pogut escolar l’autora i, a més a més, aniran al Museu Memorial de l’Exili (MUME), a la Jonquera.

Haochen Liu