Portada

Niños juntando sus manos | Foto Premium

“Allò que separa i uneix a les persones no són les diferències sinó els valors”

 

Valor treballat a la tutoria de 4A

Concurs de disseny de logos

Els nostres alumnes de 4rt junt amb els partners de Turquia i Croàcia han dissenyat logos per representar el nostre projecte eTwinning “Positive Biology“.

L’objectiu d’aquest projecte és compartir amb altres països d’Europa, les intervencions que el nostre alumnat fa a la natura amb la Fundació Emys. Aquesta fundació acompanya els joves a conèixer i valorar el seu entorn més proper per tal que agafin un rol actiu en la cura i la conservació de la natura.

Ara que ja sabeu una mica de què tracta, ens ajudeu a triar el millor logo per representar aquest projecte? Aquí teniu l’enquesta. Gràcies!

 

Soc Viu!

En el marc del projecte Soc viu! i des de l’àrea de coneixement de Visual i Plàstica, els alumnes de 1r d’ESO han creat cèl·lules vegetals i animals en 3D amb diversos materials i amb les seves corresponents parts. D’aquesta manera, han pogut aprendre quines diferències hi ha entre elles. Aquí us en deixem unes quantes imatges. #Globalització

Una mica de teatre!

Els alumnes de 1r d’ESO han participat en uns tallers de teatre de Dipsalut amb la companyia “La nave va” per conscienciar-se sobre l’ús que fem i donem a les pantalles. A través del role-playing s’han ficat en la pell de tres personatges amb experiències diverses. Hem reflexionat sobre quin paper han de tenir les pantalles en les nostres vides i com ens influeixen en les nostres relacions i al nostre dia a dia en general. #regulalapantalla #adictosalaspantallas #eltempsesvida #thepeoplehavefeelings

Podeu veure més imatges aquí.

Les grans òperes de 1r

Els alumnes de 1r han adaptat grans òperes al teatre de titelles: L’elisir d’amore, Carmen, La traviata… I s’hi han deixat la pell! L’experiència ha estat molt enriquidora, ja que han començat amb l’adaptació escrita del guió teatral, fins a la confecció de la vestimenta dels titelles. A continuació, us compartim un vídeo (autor Eloi Moreno de 1r A) amb un tastet. Esperem que us agradi.

En el següent enllaç el podeu veure: Les grans òperes de 1r

Visita a l’entorn medieval de Sant Pere de Rodes

Després de setmanes coneixent, dibuixant i construint les nostres societats medievals, l’alumnat de 2n va desplaçar-se fins al Cap de Creus per descobrir més de prop l’estil de vida i l’arquitectura medieval. Durant una jornada magnífica van poder gaudir d’una visita guiada dins del Monestir de Sant Pere de Rodes, i una excursió connectant l’antic poblat medieval i el castell de Sant Salvador. Un dia complet i rodó, envoltats d’un entorn privilegiat. Podeu veure més imatges aquí.

Els estament a l’Edat Mitjana

Reis, nobles, clergat, burgesos, esclaus, àrabs, cristians… quin rebombori de noms i personatges! Així que l’alumnat de 2n ha decidit posar ordre a aquest desori. Per fer-ho, han elaborat una piràmide social dels diferents estaments durant l’edat mitjana. Podeu veure més imatges aquí.

APRENEM ELS CIRCUITS JUGANT AL CONNECTOR

Durant el passat mes de febrer, dins del projecte d’Electricitat, l’alumnat de 2n va endinsar-se en el món dels circuits elèctrics a partir de la construcció de l’arxiconegut joc del Connector. Durant unes quantes sessions al taller van pensar la temàtica, van preparar el material i van posar a prova els seus coneixements… Per veure els resultats, només cal veure’n els productes finals aquí. Autèntica creativitat tecnològica.

Taller per la prevenció del consum de drogues.

En diferents estudis, reunions i taules de treball es posa sempre en relleu la importància dels aspectes relacionats amb la salut dels nostres joves. Des de l’institut fa temps que hi treballem des de la tutoria. Per donar un nou impuls, i vista la necessitat, s’estan impulsant uns tallers per la prevenció de consums problemàtics de cànnabis i d’altres drogues. Aquests tallers estan promoguts per l’àrea de joventut de l’Ajuntament de Sils, amb el suport de la Taula de Salut Comunitària de Sils i Dipsalut. Les sessions van dirigides a joves de 2n, 3r i 4t.

L’Associació Gass és l’encarregada d’impartir-los per conscienciar als joves del poble de la importància d’evitar aquests consums i dels seus efectes nocius. És prioritària la tasca d’informació i conscienciació per evitar uns mals hàbits que poden tenir conseqüències molt negatives. Per això aquests tallers donen eines i recursos als nostres joves.

Donem les gràcies a l’Ajuntament de Sils per les gestions corresponents. Podeu veure més imatges aquí.

The Diary of a Young Girl

In the context of the project “World at War”, our 4th of ESO students have been working on Anne Frank’s story, a unique testimony of the nazi horror and brutality, and, above all, of the feelings and experiences of a Jewish teenager hiding from Holocaust with her family.

Our students have become familiar with Anne’s story through excerpts of her diary and videos and, finally, they’ve experienced journalling by writing their own diary in English.

Congratulations on your great work!

 

 

El Món en Guerra

L’alumnat de 4t d’ESO de l’1 de febrer al 5 de març ha treballat en el projecte “El món en guerra“. Es tracta d’un projecte que té com a centre d’interès la 2a Guerra mundial. Un esdeveniment que va marcar de forma definitiva, no només el mapa polític d’Europa, sinó tota la relació de força i poder entre els diversos països del món.

Un dels productes finals d’aquest projecte ha consistit en què cada grup de projectes transformés una fotografia de la 2a Guerra mundial en una obra d’art que concreti les característiques d’un moviment artístic precedent a la II Guerra Mundial (fauvisme, cubisme, expressionisme, futurisme, surrealisme, dadaisme). Cada grup ha fet una recerca de les característiques principals del moviment i ha elaborat de forma cooperativa una obra d’art amb tempera a partir de la imatge donada.

Volem felicitar a l’alumnat de 4t per l’esforç, la implicació i la dedicació per aconseguir els resultats que podeu observar clicant aquí.