how to be part of the "SAVE THE WORLD" REVOLUTION!

Alguna vegada heu vist o heu passat per una injustícia? Segurament sí. Creieu que és normal que molts de vosaltres contesteu que sí?

Alguna vegada heu arribat a pensar en un món millor? Creieu que és possible?

Aquest projecte és un dels més importants perquè no és un projecte qualsevol, us servirà per a la vida, per a un futur, potser fins i tot canviareu la vostra perspectiva cap al món. Es necessita gent que obri els ulls, gent com vosaltres, joves, amb idees i que vulguin un futur.

PROJECTE HUMANITARI (un projecte pensat per alumnes de 2n d’ESO)

Dia Mundial del Medi Ambient

El dia 4 de juny, en motiu del Dia Mundial del Medi Ambient, l’alumnat de tots els cursos de l’institut, vam aprofitar la jornada per tornar a reflexionar sobre la relació de l’activitat humana i els impactes que avui dia afecten al planeta. Així com de la necessitat d’un clam unànime per fer-hi front.

Per això, durant les hores de tutoria, cada grup-classe, a més de parlar-ne i debatre, va aprofitar per elaborar un conjunt de vídeos de conscienciació. Un missatge clar i contundent de les noves generacions cap a la resta de la societat, així com cap a governs i institucions. A continuació podeu trobar els següents vídeos.

Elaborem un herbari col·lectiu

L’alumnat de 1r, dins el projecte “Portem una biosfera a Mart”, ha sortit de l’aula per observar, identificar i conèixer les característiques de la vegetació de l’entorn immediat de l’institut: arbres, arbustos, plantes aromàtiques, flors, herbes… A partir d’aquesta tasca d’observació, recollida i identificació, cada grup ha elaborat un herbari col·lectiu en què, a banda conèixer les característiques del text científic, han dut a terme un treball creatiu a l’hora de plantejar el format i la composició de cada pàgina de l’herbari. A continuació, podeu veure algunes imatges dels herbaris de 1r d’ESO.

Prova l’orientació

Els alumnes de 1r d’ESO han pogut gaudir d’una activitat fantàstica amb tots els seus companys i companyes. Han caminat i han viscut l’aventura de saber on estaven ubicats en tot moment enmig d’un entorn bonic, la pineda de Sant Gregori. Estirar una corda, preparar un anunci i fer castells han estat algunes de les experiències que s’han emportat. A continuació, podreu veure algunes imatges.

Jornades de química a 3r d’ESO

Durant aquest mes de maig, l’alumnat de 3r d’ESO ha assistit a un happening de química dinamitzat per Josep Duran i Aythami Soto (UdG), i ha fet la seva proposta de sortida “Passeig per l’invisible”, amb la intenció d’il·lustrar exemples quotidians de la presència de la química en el context de la ciutat de Girona. Aquí podeu veure algunes imatges.

Tornen els PATIS JUGANERS!

PATIS JUGANERS

Des del Cd’A hem tornat a activar els patis juganers. Aquests patis tindran lloc els segons patis dels dies: dilluns, dimecres i divendres a les taules de picnic del bosquet. Només podran participar 12 persones per dia, de moment. Cada dia té diferents jocs… Llegeix més»

Redescobrim Els Estanys de Sils

Els alumnes de 1r ESO, en el marc del projecte “Portem una biosfera a Mart”, han fet un diari del naturalista tot passejant pels observatoris i miradors dels estanys, han conegut com es fa un anellament, han fet un dibuix al natural i han calculat els percentatges de la vegetació d’una parcel·la. D’aquesta manera, s’han fet experts en els ecosistemes de bosc mediterrani i aiguamolls. A continuació, podeu veure algunes imatges de la sortida.

STEAM – Packagings

L’alumnat de 4t d’ESO ha dissenyat i construït packagings per a diversos productes, com a resposta al repte proposat a la matèria d’STEAM. Aquí en podeu veure els resultats!

Internet Segura

Els joves d’avui es troben i es relacionen a les xarxes socials de forma natural; s’envien missatges, xategen, tenen perfils a les xarxes socials, blocs, pengen fotos i les comenten, comparteixen arxius… Les xarxes socials no són ni bones ni dolentes; tot depèn de com s’utilitzin.
És per això que els alumnes de 4t d’ESO han rebut una formació per part dels Mossos d’Esquadra per fer conscients els alumnes de 1r d’ESO de les implicacions i riscos de les xarxes socials. Aquí podeu veure algunes imatges de com ha anat.

Projecte Aïllament

Durant el mes d’abril els alumnes de 1r han hagut de fer un estudi dels materials aïllants, un croquis, un plànol, un pressupost i estudiar la teoria cineticomolecular. A través de la cooperació, la paciència i la perseverància han sortit els següents resultats. Han fet una gran feina!