Gestió Administrativa, a la Fira Virtual SEFED 2023

Alumnat de segon curs Gestió Administrativa participa en la “FIRA VIRTUAL SEFED 2023”

L’alumnat de segon curs del CFGM en Gestió Administrativa ha participat a la Fira Virtual SEFED 2023. La plataforma SEFED consisteix a posar en marxa una empresa simulada contactant amb altres empreses de tot l’Estat espanyol i internacionals. S’executen les tasques de comptabilitat, tresoreria, compres, vendes, màrqueting, magatzem, riscos laborals.
Durant la Fira Virtual es fa la connexió amb altres empreses simulades per poder establir relacions comercials; l’alumnat treballa la comunicació oral i desenvolupa l’habilitat a l’hora de negociar amb clients o proveïdors. Una experiència que els permet aprofundir en els conceptes empresarials del dia a dia i de la preparació dels esdeveniments propis d’una empresa.

Estrenem laboratori de FQ

Per a la inauguració del nou laboratori de Física i Química de l’Institut ens han acompanyat el Sr. alcalde, Estanis Fors; el Sr. regidor d’Educació, Agustí Farré; la Sra. Pilar Pelegrí, tècnica d’Educació; el Sr. Joan Antoni Gil, membre de l’AFA, i la Sra. Marta Bellot, cap de departament de Física i Química. Els volem transmetre el nostre agraïment per haver compartit aquest l’acte amb tots nosaltres.

Pla de millora Formació professional

El passat 23 de novembre l’institut va participar en la 1a Jornada sobre el Pla de Millora del Rendiment Acadèmic i la Fidelització de l’alumnat de Formació professional. Una jornada formativa que va aprofundir en tres eines fonamentals per a la millora: L’avaluació diagnòstica i el Pla pedagògic, el Pla d’acció tutorial i l’Informe personal d’orientació professional. Una jornada que va contribuir a la reflexió sobre la relació existent entre el benestar emocional i l’èxit educatiu.

 

Hora del conte. Any Copèrnic

Un grup d’alumnes de 1r de batxillerat dinamitzarà l’hora del conte de la Biblioteca dins les activitats emmarcades en l’Any Copèrnic. El disseny del pòster és d’alumnes de Comunicació audiovisual de 1r de batxillerat.

Xerrada d’un empresari

El senyor Jordi Senespleda, Director General de Tesa Tape SA a Espanya, Portugal i Itàlia, va fer una xerrada als alumnes d’emprenedoria de 4t d’ESO, emmarcada en el programa Escola Empresa de FemCAT. De manera molt amena ens va explicar la importància de les empreses en la societat, les característiques que ha de tenir un bon empresari  i el valor de la formació i els idiomes per aconseguir una bona feina. Volem posar de manifest les paraules del ponent agraint-nos l’acollida i agraint sobretot el comportament de l’alumnat, que ha mostrat interès pel tema i ha participat activament en la xerrada.

Pre-emergència per sequera

Compartim amb vosaltres la informació, que ens dona l’Ajuntament, de l’Agència Catalana d’Aigua per l’escenari de pre-emergència en què ens trobem a causa de la sequera, juntament amb un cartell amb consells d’estalvi i una breu guia. Cliqueu cada imatge per veure la informació.

 

 

Activitats Any Copèrnic

Aquest any, des de l’Institut organitzem activitats emmarcades dins de la commemoració de l’Any Copèrnic, en les quals participaran també alumnes del centre. El disseny dels cartells és d’alumnes de Comunicació audiovisual de 1r de batxillerat. Aquí teniu la primera activitat. Tothom hi està convidat! 

Primària visita l’Observatori

Els alumnes de 4t de l’escola Joan Maragall, acompanyats de mestres i famílies, van fer una visita a l’Observatori com a activitat complementària dins del projecte sobre l’univers. Van poder gaudir observant la Lluna a través del telescopi. Alguns alumnes de 1r de batxillerat i alguns docents del nostre centre van ajudar a preparar la visita. La valoració de la visita és molt positiva, els nens i nenes en van sortir molt contents i molts d’ells, fins i tot, s’han interessat a poder pujar alguna nit amb els pares.

 

Acaben les votacions

Avui finalitzen les eleccions al Consell Escolar. La data de constitució del nou Consell Escolar serà el dia 4 de desembre. Moltes gràcies per la vostra participació i compromís.

 

Concurs literari

L’alumnat de l’aula oberta, dins de l’àmbit lingüístic, ha treballat les tradicions i la literatura a Espanya i a Catalunya. Us presentem en aquest document els escrits de les guanyadores i el guanyador del concurs literari que hem fet. Felicitats per la feina feta!

 

Abecedari fotogràfic

Compartim amb vosaltres l’exposició de fotografies dels alumnes de Comunicació audiovisual basades les estructures arquitectòniques que representen les lletres de l’abecedari. Unes fotografies en blanc i negre que donen unitat al conjunt i que treballen elements del llenguatge visual com la línia, el pla, el contrast i la lluminositat. Tot un exercici de creativitat. Felicitats alumnes!

Coneixença del poble

L’alumnat nouvingut ha fet una sortida per passejar pel poble i conèixer el mercat, el port, l’església i el cementiri amb la Lola i la M. Àngels. La sortida ha anat molt bé i tots han gaudit del bon temps i d’unes bones vistes.

Matemàtiques competencials

Al grup de Matemàtiques de PIM de 2n d’ESO fem l’exercici de fer de venedors i compradors. Per això anem a la cantina  de l’institut. Amb aquest exercici fem càlcul mental i al mateix temps aprenem a tornar bé el canvi i a comprovar que el venedor no s’hagi equivocat. Moltes gràcies a en Bertu i la Pepi per col·laborar en aquesta activitat i cedir una estona el seu espai de treball.

Eleccions al Consell escolar

El consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director, professorat, alumnes, personal d’administració i serveis, etc. Aquest curs hi ha la renovació d’alguns dels seus membres.  Les votacions seran els dies 21 i 22 de novembre. Podeu veure tota la informació aquí.

Coneixem Cèsar Martinell

Els diversos grups de 4t d’ESO estan realitzant un joc de pistes organitzat per la Biblioteca Municipal Pare Fidel Fita que permet conèixer l’obra de Cèsar Martinell vinculada a Arenys de Mar. Amb aquesta activitat ampliem el projecte sobre el Modernisme.

 

 

Eclispi de Lluna

Alguns alumnes de l’institut, familiars i entusiastes de l’astronomia van pujar a l’institut per fer una observació astronòmica de l’eclipsi de Lluna del dia 28 d’octubre. Us mostrem unes fotos de la jornada i de la Lluna, Júpiter i Saturn vistos al telescopi, totes fetes amb mòbil (sense càmera fotogràfica pro i sense editar). Són de la Barbara Bontempo i l’Àngela Cabrera. Podeu llegir més detalls a la nostra pàgina d’Astronomia.