De la Guerra Civil…

L’alumnat de 2n de batxillerat ha anat a veure alguns vestigis de la Guerra Civil a Barcelona. Concretament han visitat el refugi soterrat de la plaça del Diamant, al barri de Gràcia, i la bateria antiaèria del turó de la Rovira.

Proves de mar del bot auxiliar

Els alumnes de segon del CFGM de Manteniment d’Estructures de Fusta i mobiliari d’Embarcacions d’Esbarjo van posar en pràctica les classes de calafatar i van fer els acabats finals del bot auxiliar que van començar fa unes setmanes. Per finalitzar el projecte de construir un bot auxiliar, es va botar la barca i es van fer les proves de mar amb un resultat positiu. Podeu veure un vídeo clicant aquí.

 

 

L’alumnat nouvingut, a la Biblioteca!

L’alumnat d’Aula d’acollida ha visitat la Biblioteca. La Muntsa, la directora, ens ha explicat la història de la institució, els diferents serveis i instal·lacions i com aprofitar al màxim el carnet de la biblioteca. Ha estat una oportunitat per fer servir les diferents competències lingüístiques en català fora de l’institut, tant l’escrita com l’oral, ja que a més d’escoltar les explicacions han preparat preguntes i han redactat la seva opinió argumentada.

El Borinot torna al mar

L’alumnat del CFGM de Manteniment d’Estructures de Fusta i Mobiliari d’Embarcacions d’Esbarjo ha començat la restauració d’un patí català (o patí a vela). Aquesta embarcació és d’invenció catalana (de principi del segle XX) i aquest any se celebra el norantè aniversari de la primera regata d’aquesta categoria, que va ser la Barcelona-Arenys. Com que el patí català és una embarcació de fusta al 100%, és una experiència motivadora per a l’alumnat restaurar el Borinot, amb la intenció de fer-lo navegar a final de curs.

Coneixem l’Ajuntament

L’alumnat d’aula d’acollida ha visitat l’Ajuntament d’Arenys de Mar. Hem estat acompanyats per la @morenona, l’alcaldessa de la vila, qui ens ha rebut a la sala de plens i ha explicat el funcionament de la institució. L’alumnat ha tingut l’ocasió de presentar-se, de fer preguntes relacionades sobre seva figura com a servidora pública, la institució, història, tradicions i curiositats de la vila. Aquesta sortida ha estat una oportunitat per desenvolupar les diferents competències lingüístiques en llengua catalana! També ha estat una oportunitat de conèixer l’entorn, ja que tots els alumnes coneixien la ubicació de l’Ajuntament però mai ningú hi havia accedit ni coneixia exactament la seva utilitat.

Pràctiques de fusta

L’alumnat de 2n del CFGM de Manteniment d’Estructures de Fusta i Mobiliari i d’Embarcacions d’Esbarjo està aprenent a construir peces de fusta amb la tècnica del laminat. Amb reaprofitament de material, concretament d’uns palets que han desmuntat, han fet un rem i una botavara. Us en deixem unes imatges.

Es Mediació

L’institut inicia una etapa d’assessorament i col·laboració amb EsMediació, entitat especialista en Mediació i Mesures restauratives L’Enric serà el nostre mediador escolar, i juntament amb l’equip d’orientació del centre decidiran les intervencions més adients a cada cas.

Substàncies pures i mescles

L’alumnat  de 2n està treballant les substàncies pures i les mescles, per poder treballar aquest concepte al laboratori prèviament es necessiten uns mínims; per això es treballa de manera cooperativa establint uns rols dins de cada grup i fent que tots els components siguin responsables de la seva tasca dins el grup. L’objectiu individual és l’objectiu de grup. Aquest conceptes els treballaran a posteriori al laboratori confirmant  unes hipòtesi que ens havíem plantejat en iniciar la unitat.

El Procés Tecnològic a 1r d’ESO

Hem treballat el Procés Tecnològic a 1r d’ESO mitjançant un primer projecte al taller de Tecnologia: han dissenyat i construït un Joc en 3D.

Han fet la memòria tècnica del projecte, seguint les fases del procés tecnològic: definir la necessitat que els portava a fer el joc, investigar, establir les condicions, representar les primeres idees amb esbossos, i finalment un cop escollida la idea definitiva procedir a la construcció del seu disseny. En acabar han pogut avaluar els seus projectes amb la resta de companys i companyes, i fer propostes que els portessin a la millora del seu joc. Podeu veure els vídeos de 1rA, 1r B, 1r C i 1r D.

 

 

 

L’alumnat nouvingut, a la biblioteca!

L’alumnat d’Aula d’acollida va visitar la @biblioarenysmar. Vam ser rebuts i acollits per la Montserrat, la directora de la biblioteca, qui va explicar la història de la institució, els diferents serveis i instal·lacions i com aprofitar al màxim el carnet de la biblioteca. Aquesta sortida també ha estat una oportunitat per fer servir les diferents competències lingüístiques en català fora de l’institut! Des de la biblioteca van preparar una petita fitxa, com a comprensió escrita i oral de l’explicació prèvia. Els alumnes van preparar una sèrie de preguntes abans de la sortida i van improvisar-ne unes altres dirigides a la directora de la biblioteca. Els alumnes han redactat una review, respectant el format de la carta semiformal en llengua catalana, donant la seva opinió i argumentant-la.

Acte d’homenatge a Joan Antoni Curto

Aquest dissabte 22 de gener es va celebrar al centre l’acte d’homenatge a l’exdirector i exprofessor Joan Antoni Curto, que va comptar amb la presència de la Il·lustríssima Sra. Annabel Moreno, alcaldessa d’Arenys de Mar, la Sra. Marta Prades, regidora d’educació, membres de l’AFA, del… Llegeix més»

Viatge a Madrid

Els alumnes de 2n de Batxillerat han estat a Madrid. Han estat tres dies molt aprofitats, amb moltes emocions. Han visitat el Museo del Prado, han estat al Parque del Retiro, i també al Palau Reial. Els volem felicitar per com ha anat a tot, pel bon companyerisme que vam viure tots plegats. Un viatge per recordar!!!

Coneixem la cèl·lula

A 4t de Biologia hem treballat la unitat bàsica de la vida, la cèl·lula. Vam començar observant al microscopi bacteris (del iogurt), epidermis de ceba i mucosa bucal de preparacions fetes per nosaltres mateixos/es per anar detectant les grans diferències entre els 3 grans tipus cel·lulars. Vam investigar-ne les diferències en orgànuls i característiques i les vam recollir en un foldable i un diagrama de Venn. Ens hem posat a prova creant un Passaparaula cel·lular que hem defensat amb molta esportivitat.