La cèl·lula. Exposició

Aquest mes d’abril els estudiants d’ESO han exposat els seus projectes científics treballats durant aquest curs. Mira i llegeix què han fet!!

Els alumnes de 1r d’ESO exposen les seves maquetes de cèl·lules que han construït amb material reciclat. Han aprés els diferents tipus de cèl·lules, des de la més senzilla com la cèl·lula procariota típica dels bacteris a la més complexa que és l’eucariota. Alguns han representat una cèl·lula eucariota vegetal i d’altres una cèl·lula eucariota animal com l’espermatozoide o la neurona. Aquest projecte es complementava amb un pòster digital realitzat amb l’aplicació Glogster que posteriorment exposaven als seus companys en una classe. Aquesta experiència ha reforçat l’aprenentatge significatiu dels alumnes i les valoracions són molt positives per part del professorat.

Aquests mateixos alumnes de 1r i alguns de l’optativa de roques i minerals de 3r van participar en el projecte de la cristal·lització del sucre durant el primer trimestre. Alguns s’han atrevit a cristal·litzar el sucre morè i el bòrax. Els cristalls que han resultat són atractius a la vista i l’experiència ha sigut molt enriquidora. Amb aquest projecte els alumnes han aprés que la cristal·lització dels minerals a la natura està condicionada per diferents factors com el temps, la concentració de solut…

Els alumnes de l’optativa de genètica de 4t han aprofundit en l’estudi de l’ADN i per això han creat la doble hèlix d’ADN mitjançant papiroflèxia i posteriorment han representat l’estructura molecular mitjançant una maqueta. Els alumnes han pogut entendre un concepte teòric tant important per la ciència del segle XXI en què la genètica és un dels pilars fonamentals.