Som diputats i diputades del Parlament de Catalunya!

Després de fer un simulació de ple municipal, l’alumnat de l’itinerari social del Bitàcola ha tingut un nou repte: esdevenir diputats i diputades del Parlament de Catalunya. Prèviament a la visita, cada equip cooperatiu constituits com a grup parlamentaris ha treballat al voltant de cinc propostes concretes vinculades als Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’AGENDA 2030.

Aquestes han estat presentades al Parlament en el taller Sóc diputat/ Sóc diputada. L’alumnat ha pogut conèixer de primera mà la funció de representació del Parlament perquè com a futura ciutadania i futurs electors legítimin l’existència de la institució.

És necessari que la societat afavoreixi d’una manera continuada el coneixement de les  institucions democràtiques al major nombre possible de joves, ja que una bona formació democràtica durant l’adolescència és essencial perquè les persones esdevinguin ciutadanes responsables i participatives. Així, d’acord amb els objectius pedagògics del currículum de l’educació secundària, cal treballar amb els i les joves i fomentar entre elles els valors de la democràcia, la participació, el diàleg, el respecte i el pacte, fet que ha de contribuir a la seva formació com a futurs/es ciutadans/es de ple dret, de manera que aquesta tasca s’ha d’iniciar abans que els i les joves assoleixin la majoria d’edat, moment que ja poden participar directament en l’elecció dels seus representants.