Presentem els encàrrecs dels EX del segon trimestre!

Avui l’alumnat de 2n i de 3r d’ESO ens hem reunit tots els respectius EX al teatre per presentar tots els encàrrecs que diverses entitats ens han encomanat. L’EX Rius Vius té l’encàrrec de fer un estudi sobre la qualitat de l’aigua del riu Ripoll i de preparar una sortida i unes activitats per apropar els i les alumnes de 3r de primària al riu Ripoll (Associació Hàbitats i Escola Elisa Badia).

L’EX Salut i Addiccions té l’objectiu de realitzar una campanya per conèixer els riscos de determinats productes com l’excés de consum de les begudes ensucrades, les begudes energètiques, el tabac i les cigarretes electròniques. (Programes Municipals de Salut i de Joventut de l’Ajuntament de Barberà del Vallès).

L’EX La qualitat de l’aire a judici té dos encàrrecs. Per una banda, l’ISGlobal i la UAB, ens ha encomanat mesurar la qualitat de l’aire de diferents punts de Barberà del Vallès dins del programa internacional Smartcitizen. D’altra banda, l’Ajuntament de Barberà i l’alcalde en persona, ha demanat un informe dels nivells de contaminació de les diferents zones de joc infantil de la ciutat, i també de la relació que s’estableix entre aquests nivells i les zones verdes properes a cada zona de joc.

L’EX Jo no llenço té tres encàrrecs. El primer és crear i dur a terme una campanya de sensibilització per reduir el malbaratament alimentari a les llars i a l’institut. El segon és elaborar un estudi del malbaratament alimentari al pati de l’Institut Bitàcola i proposar i aplicar aplicar bones pràctiques sostenibles. I el tercer, és elaborar un estudi sobre el malbaratament alimentari a les llars d’alguns/es alumnes i proposar i implementar bones pràctiques per reduir el malbaratament a casa.

L’EX Laboratoris per infants té l’encàrrec de part de la llar d’infants i de l’escola Elisa Badia de fomentar les competències científiques a través d’experiments i d’activitats. Tant els experiments com les activitats hauran de ser creades pels alumnes i per les alumnes d’aquest EX.

I, finalment, l’EX Gent Gran té l’encàrrec de realitzar una campanya que trenqui amb els estereotips per raó d’edat. Aquesta campanya es durà a terme conjuntament amb la Gent Gran de l’Ajuntament de Barberà del Vallès i constarà d’un cartell i quatre curtmetratges.

Una vegada coneguts els encàrrecs, toca començar a treballar i resoldre’ls de la manera més òptima possible. El proper 27 de març tornem al teatre a explicar les diverses resolucions dels encàrrecs i les nostres experiències!