Posa’t al seu lloc! III Jornada Esport Adaptat

En aquest projecte de 3r d’ESO l’objectiu era posar-nos al lloc de les persones amb diversitat funcional, aprofitant que el 3 de desembre és el Dia Mundial de la Discapacitat. Dins la celebració del Dia de la Diversitat Funcional, que ha organitzat un dels Espais en Xarxa, hem celebrat la III Jornada d’Esport Adaptat.

Tots plegats hem après l’evolució dels conceptes referits a la diversitat funcional i ens ha estat molt útil la presència del Lluís Turró per conèixer la diferència entre esport adaptat i esport inclusiu. I, malgrat que nosaltres a l’inici del projecte consideràvem que eren unes jornades d’esport inclusiu (totes les persones juguen al màxim de les seves capacitats), hem après que realment hem fet una jornada d’esport adaptat (totes les persones hem jugat amb algun handicap). És per això que posar-nos al lloc de les persones amb diversitat funcional ens ha estat més fàcil.

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO han assistit a les activitats adaptades preparades per l’alumnat de 3r d’ESO i la valoració de tots plegats és molt positiva. A banda, un grup de 1r d’ESO ha pogut gaudir d’un veritable esport inclusiu amb les persones de la Fundació Tallers.

Us convidem a assistir de públic als partits d’hoquei en cadira de rodes i a participar voluntàriament o donant visibilitat a les pràctiques esportives adaptades o inclusives del municipi o arreu.

Salut i moviment!