Leonardo al Bitàcola

Fa més de 500 anys un home anomenat Leonardo da Vinci (1452 – 1519) va viure cada dia de la seva vida gaudint del plaer de l’observació, la contemplació i l’anàlisi, tres idees bàsiques en el desenvolupament de la ment humana.

Leonardo no només va destacar com a pintor, ja que tots el coneguem com al pintor de la Mona Lisa, sinó també destacaria com a home del Renaixement, amb una visió panoràmica i dinàmica del món i amb un saber transversal que reunia totes les disciplines de l’època.

Aquesta idea d’home complet del renaixement capaç de pintar, esculpir, relacionar i crear, anticipant-se al seu temps,  invencions futures, ens ha fet pensar que la figura de Leonardo, no s’allunya gens de la idea de l’alumnat que volem al bitàcola. És per això, que aquest tercer trimestre treballarem als diferents espais creatius les creacions de Leonardo, un total de 8 mòduls on l’alumnat a les diferents opcions podrà estudiar: els invents aeris, les seves aportacions a l’arquitectura, els seus invents hidràulics, els seus estudis de la perspectiva, l’estudi de la llum, la mecànica i els engranatges de Leonardo, la seva obra artística i els seus invents hidràulics passants pels autòmats.  Un conjunt de tasques tecnològiques i creatives que mostrarem en una fira d’invents: La festa del paradís.

1. Mercè Mas

Em sembla una idea molt nutritiva. Un bon referent del passat que els pot servir de mentor pel seu futur.