L’atzar de Miró

L’alumnat de 2n d’ESO ha corregut avui per les sales de la Col·lecció Joan Miró per observar quatre obres de gran format i descobrir com Miró planificava el seu treball fent esbossos i anotacions als seus quaderns, i conèixer el procés que va des de la idea fins a la materialització d’un gest.

A l’Espai Taller els i les alumnes s’han iniciat en una acció performativa. Unes instruccions dictades ens han permés experimentar diferents possibilitats a partir de la pintura. Dibuixar un triangle amb un pinzell és fàcil, però, com el dibuixaríem amb un raspall? Com faríem una rodona amb un colador? I una espiral amb un tub de plàstic?
En aquest taller l’atzar, la incertesa, l’acció i la sorpresa s’han posat en joc.

L’alumnat a part de visitar el fantàstic museu, ha experimentat un taller de creativitat que requereix complicitat i bona entesa entre tots els membres de l’equip per gaudir al màxim el procés d’experimentació. Ens ho hem passat força bé!