II Jornada Esport i Diversitat Funcional

Tal i com vàrem anunciar-vos en una notícia anterior, el passat 3 de desembre vàrem celebrar, un cop més, el Dia a de la Diversitat a l’institut.

Atès que l’esport és un mitjà per la transmissió de valors, sempre i quan s’enfoqui amb intencionalitat i un potenciador de la qualitat de vida de les persones, des de l’àmbit d’educació física hem volgut celebrar les II Jornades d’Esport i Diversitat Funcional.

L’alumnat de 3r d’ESO ha dissenyat experiències d’esport adaptat o pràctiques amb handicaps per tal que l’alumnat de 1r i 2n, aquest any de manera separada per la Covid-19, poguessin experimentar-les.

En aquest món divers on vivim, l’objectiu últim no ha de ser l’esport adaptat, on les persones amb diversitat funcional practiquen de manera segregada de les que no presenten aquesta diversitat, sinó l’esport inclusiu, en el qual participen persones amb handicaps i d’altres que no. Com la vida mateixa.

Si finalment aquest proper 2021 es celebren els Jocs Paralímpics de Tokyo 2020, us convidem a reflexionar sobre la cobertura que tenen en els mitjans de comunicació enfront l’esport convencional i les enormes capacitats que presenten els esportistes.

Visibilitzem la diversitat, fins i tot la més invisible i abracem-la.