I Congrés d’Hàbits Saludables

A 4t d’ESO, quan l’alumnat és a punt de canviar de centre i etapa, ens és urgent des de l’educació física assegurar-nos que tot l’alumnat té informació de qualitat a l’abast per un estil de vida actiu i saludable, tema que hem anat treballant en tots els cursos.

Per això, en aquest primer projecte Engeguem les màquines! l’alumnat ha après a dissenyar i executar escalfaments específics i s’ha fet expert/a d’un tema relacionat amb la salut: la nutrició, la pràctica d’activitat física, el descans, la higiene postural i la prevenció dels hàbits tòxics, per poder-lo exposar als companys/es en la celebració del I Congrés d’Hàbits Saludables.

El resultat de les seves exposicions orals ha estat la confecció d’aquest decàleg d’hàbits saludables, un instrument que ha de servir a l’alumnat i les seves famílies, així com també al professorat, com a guia per a la millora de l’estil i qualitat de vida.

La Brúixola Saludable és l’instrument que cada alumne/a ha confeccionat a partir del decàleg per anar prenent consciència i posant en marxa aquestes deu pautes durant el curs.

Reprendrem la temàtica en l’últim projecte La motxilla saludable, quan veurem si l’alumnat ha aplicat i de quina manera, totes aquestes recomanacions.

Salut i moviment!