Descobrint Omar Khayyam a través de la resolució de problemes

El projecte Omar Khayyam és un projecte de matemàtiques i llengua de l’institut Bitàcola amb l’escola de primària Elisa Badia. Els objectius del projecte són:

– Treballar les matemàtiques d’una forma competencial i transversal centrant-se en al resolució de problemes.

– Treballar la comprensió lectora de forma sistemàtica i competencial amb tasques autoconclusives.

– Dissenyar una línia de treball dels 3 als 16 anys en aquest dos àmbits, establint rutines de pensament.

L’aplicació en l’àmbit matemàtic a 1r d’ESO és d’1 hora setmanal específica per a activitats de resolució de problemes. Acompanyades i acompanyats pel Classcraft (un programa de gamificació del dia a dia a l’aula) l’alumnat de 1r d’ESO ha anat descobrint la figura d’Omar Khayyam a través de diferents missions i activitats de resolució de problemes.

En aquest primer trimestre s’ha mirat de buscar solucions des del punt de vista tridimensional, visual, s’han utilitzat policubs, hem jugat al 3 en ratlla en versió matemàtica, hem resolt equacions per trobar el valor dels extraterrestres… i tot des de la perspectiva d’un personatge que juga en equip i mira d’avançar i guanyar poders per aconseguir certs avantatges.

Un dels aspectes més importants en aquestes setmanes ha estat la integració de la rutina de resolució de problemes per agafar hàbits i així estar preparades per a que vagin augmentant el nivell.

Ja tenim ganes de que arribi el proper trimestre i comencem noves missions!