Al llarg de les darreres cinc setmanes els alumnes de 2n d’ESO a les classes de català s’han endinsat al món de la publicitat. Van començar fent-se preguntes com: Què és la publicitat? Per quines vies ens arriba? Més endavant, van analitzar les estratègies que fa servir la publicitat per fer arribar el seu missatge, van estudiar tipologies d’anunci i van aprendre a fer-ne l’anàlisi. A partir d’aquí i per grups de quatre alumnes, van crear la seva pròpia empresa publicitària:
[Eslògan i logotip d’empresa publicitària creat per Víctor López, Oliver Cano, Nolan Ramírez i Noah Aparici]
Finalment, cada grup/empresa va realitzar una campanya publicitària d’un tema social o ambiental com per exemple anuncis per incentivar la població a donar sang, per denunciar el ciberbullying o a evitar l’ús del plàstic. D’entrada creaven l’eslògan i el logotip de la campanya
[Eslògan i logotip elaborat per Martí Sobrino, Irene Jiménez, Paulina Hernández, Daniel Maestre i Noa González]
Continuaven elaborant el guió literari i després el guió tècnic de l’anunci:
[Guió artístic elaborat per Martí Sobrino, Irene Jiménez, Paulina Hernández, Daniel Maestre i Noa González]
Finalment, van fer la gravació i l’edició del vídeo.
Tot plegat, un bon tastet per conèixer una mica més el món de la publicitat!
Comentaris recents