BOCINS DE MI

L’alumnat de 1r d’ESO, a les sessions de català d’aquest trimestre, ha explorat la narració íntima, la del jo, la de la família. Per fer-ho, cada alumnes/a ha iniciat un ‘Diari personal’ que continuarà el curs vinent i que hem anomenat ‘Bocins de mi’. Aquest diari té la peculiaritat que comença interessant-se pel propi nom i el seu significat.

Els avis i àvies també van poder col·laborar amb el diari ja que els seus nets els van preguntar per la persona més gran de la família i per una petita història familiar. Una història que cada alumne va redactar primer a l’ordinador i després a la seva llibreta personal..

Més endavant, cadascú va fer una recerca oral sobre la pròpia família i en va acabar elaborant un creatiu arbre genealògic.

També van recordar i escriure una anècdota familiar d’un dia d’aniversari, d’una anècdota curiosa i, finalment, van introduir-se al text argumentatiu justificant el per què no es voldrien desprendre mai de la seva joguina preferida.

Tot plegat els ha permès escriure sobre ells i conèixer millor la seva família.