Comencem l’EG Pregunta Estrella a 3r buscant preguntes!

Aquesta setmana hem iniciat el nou EG a 3r, concretament el Pregunta Estrella. Ens endinsarem pel camí del mètode científic, el treball de recerca, i l’aprenentatge experimental. El nostre objectiu és el de fer un Congrés de Preguntes Estrella en el qual cada alumne/a serà un expert que presentarà el seu treball d’investigació plantejat a partir d’una Pregunta Estrella.

Trobar bones preguntes generadores de coneixement, investigables i que permetin desenvolupar un experiment no és senzill. Per aquest motiu, aquesta setmana hem realitzat dues sortides amb l’objectiu d’obrir mires, de facilitar la creació de preguntes investigables, de despertar la curiositat més científica de l’alumnat. Hem anat al CosmoCaixa, recorrent totes les sales i exposicions buscant fenòmens investigables. Per altra banda, també hem anat a L’Espai Cultura Fundació 1859 de Sabadell a fer dos tallers, un de genètica i ADN, i l’altre sobre tectònica de plaques.

Aquest EG representa un gran repte per l’alumnat, ja que és el primer gran projecte individual, un EG on l’AUTONOMIA i la INICIATIVA PERSONAL seran dues competències imprescindibles i molt valorades. No és un EG amb seguiment de tasques ja dissenyades, sinó que volem que s’enfrontin al paper en blanc de la persona científica que vol dur a terme una investigació. Comencem doncs!