Panellets cooperatius

Aquest últim dimecres d’octubre, els alumnes del PFI i alguns companys de l’Aula d’Acollida hem realitzat una activitat conjunta per apropar-nos i conèixer millor la tradició de la Castanyada. Així que hem posat les mans a la massa… i tots a fer panellets!!

Prèviament, als alumnes d’Aula d’Acollida se’ls havia parlat d’aquesta tradició catalana i se’ls havia explicat com se celebra el dia de Tots Sants en diferents zones del món: el Magosto a Astúries o Galícia; a Xina, el Festival de Ching Ming; a Mèxic, el Día de los Muertos; a l’ Índia, el Mahalaya; i als països anglosaxons, Halloween. Moltes d’ aquestes celebracions provenen dels celtes i la celebració del Samhain.

Els alumnes del PFI, que ja havien practicat anteriorment, han facilitat la recepta dels panellets als companys de l’Aula d’Acollida i han esdevingut els mentors de l’activitat. En grupets reduïts, hem practicat la recepta entre tots, cuinat i experimentat l’experiència, i el millor per a tothom… degustar una molt bona feina en equip.

Judit Arbonès, Sílvia Bonet.