Els alumnes de segon coneixen la Sèquia Major

El dijous 16 de gener, l’alumnat de 2n d’ESO va visitar la Sèquia Major, l’espai natural d’aiguamolls de major diversitat que tenim al nostre voltant. Aquesta zona conviu amb els camps de golf de Port Aventura i el poble de la Pineda.

La sortida l’ofereix gratuïtament cada any l’Ajuntament de Vila-seca, interessat en què el jovent conegui aquest entorn i des d’aquí, el respecti i el cuidi.

L’activitat es desenvolupa al llarg del matí i durant aquest temps es fa un recorregut per l’espai on se segueixen rastres de petjades, petits caus i algun esquelet dels animals que hi conviuen (com conills, esquirols, serps i fins i tot porcs senglars i guineus). També, al llarg del recorregut, s’observen diverses espècies d’ocells; alguns d’ells hi viuen i altres estan migrant d’altres regions més fredes.

Aquesta zona es pot visitar els diumenges de manera gratuïta, tot contactant amb l’Ajuntament. És una activitat que us recomanem fer en família.

Laia Mateu. Departament de Ciències Naturals.