Sortida al teatre: Lazarillo de Tormes

L’alumnat de 1r ESO el passat 10 de gener vam anar a l’ Auditori de la Diputació de Tarragona, a veure una obra de teatre: Lazarillo de Tormes.

Es tractava d’ una novela espanyola del segle XVI anònima, escrita en primera persona. Era un llarga carta dedicada a Vuestra Merced, on explica Desde que va néixer fins al seu casament. Durant aquest temps va estar amb diferents amos, que el maltractaven:

Ciego

Clérigo

Escudero

El Fraile

Buldero

El alguacil

Finalment va prosperar, ja que va tindre una vida molt dura. Tot això va quedar molt ben reflectit durant l’adaptació teatral. De fet, és la primera vegada en què dues actrius interpreten tots els papers, tots ells masculins. Traien molt de profit dels pocs elements escenogràfics que tenien, i anaven jugant amb els canvis de vestuari.

Va ser una bona oportunitat de veure la transformació d’un text narratiu cap a una obra dramàtica.

Nekane Sans i Paula Krasimirova (alumnes de 1r d’ESO).