Reprenem les Tutories Júnior

Aquest any hem pogut recuperar el programa d’acollida Tutories Júnior de manera presencial. L’alumnat de 1r de la ESO podrà aquest curs tornar a tenir l’acompanyament d’un alumne voluntari de 2n o 3r que es compromet a ajudar-lo en el seu procés d’adaptació al centre.

En aquest programa, basat en la metodologia de “Tutoria entre iguals”, cada alumne té assignat un/a “Tutor/a Júnior” que els ofereix el suport necessari per habituar-se a l’institut i per resoldre possibles dubtes pel que fa a les instal·lacions, als estudis, al professorat o a la seva relació amb altres companys.

El programa no pretén tan sols ajudar a establir una relació de confiança entre l’alumnat nou i els seus companys més grans, sinó que també pretén detectar problemes d’adaptació o conflictes amb altres alumnes, per tal d’evitar l’assetjament escolar i millorar el funcionament i la convivència al centre.

Aquesta primera setmana ja hem fet els emparellaments. Els alumnes de 1r es mostraven inquiets i alhora contents per totes les novetats d’aquests primers dies; els tutors, per la seva banda, estaven il·lusionats per reprendre les TJ i poder participar almenys un any en aquest projecte.

A partir d’ara i durant el primer trimestre, les parelles TJ hauran de fer un mínim de tres trobades supervisades pel professorat a l’aula 014. Esperem, a l’acabament del trimestre, poder celebrar la finalització del programa i compartir una jornada lúdica amb tots els participants que servirà també per donar la benvinguda definitiva a l’Institut Roquetes a l’alumnat de 1r.

TJ