Plantejament, anàlisi i resolució de problemes

El TGI (treball globalitzat interdisciplinari) tracta de la realització d’una tasca amb la interconnexió de diverses matèries. Aquestes matèries que es treballaran en comú per obtenir la mateixa finalitat (resolució d’un problema) són: Tecnologia (Jaume Ferre) i Plàstica (Gisela Daura).

Aquesta tasca es realitza en grups de 3 persones (Aday, Chaima i Hugo).

En primer lloc, es dugué a terme una pluja d’idees de 15 problemes generals. Per tal de trobar-hi solucions amb eines de tecnologia. Alguns dels afers que vam plantejar van ser “que hi hagués molta gent connectada al wifi, que s’anés sense mascareta o que els alumnes tinguin massa deures o exàmens”.

En segon lloc, un cop feta la pluja d’idees es van escollir de forma aleatòria 5 qüestions.

Els escollits foren: “que es manen molts deures o exàmens, el material que s’utilitza per arreglar coses, que hi hagués persones dolentes, utilitzar paper d’alumini i que no s’utilitzi mascareta”. Per tal d’analitzar els 5 problemes, es valora cada problema en 3 apartats donant-li punts d’1 a 5.: rellevància (segons la quantitat de gent afectada), eficiència (segons si és necessari un canvi radical o millora) i la viabilitat (segons si és necessària ajuda externa o no).

La qüestió selecciona pel grup que va tenir el nombre de punts més elevat fou: “l’ús del paper d’alumini”.

Seguidament, els professors Jaume Ferre i Gisela Daura ens van plantejar 7 preguntes, les quals havien de ser contestades per tal de trobar-hi una solució.

Les conclusions que van arribar després de plantejar, analitzar i valorar l’afer (l’ús de paper d’alumini) foren que aquest material aporta toxicitat al medi ambient perjudicant la salut de les persones, animals i plantes i, a la vegada, augmentant l’efecte hivernacle.

A curt termini, no és un problema greu, però a llarg termini ho pot ser.

Concretament, a l’institut de Roquetes, alguns alumnes llencen paper d’alumini a terra i no reciclen.

No obstant això, el centre se’n fa càrrec i informa els alumnes de què no s’ha d’utilitzar aquest material nociu.

Finalment, després de la realització d’aquesta tasca, cada grup de forma individualitzada ha d’escriure i publicar com un text periodístic la tasca acomplida en el TGI.

HUGO