Diades internacionals a Cultura i Valors

Els alumnes de 1r C a l’assignatura de Cultura i Valors hem fet diverses activitats per commemorar algunes dates assenyalades com: El dia Internacional de les víctimes de l’Holocaust i El dia Internacional de les Dones.

DIA INTERNACIONAL DE LES VÍCTIMES HOLOCAUST

27 de gener “Dia Internacional de les víctimes de l’Holocaust”

El passat 27 de gener, tot l’institut vàrem commemorar el Dia de les Víctimes de l’Holocaust, recordant la barbàrie Nazi.

A1r C  vam fer algunes activitats per commemorar aquest trist episodi de la història. En primer lloc vam veure la pel·lícula “La professora d’història”. Després ens vam organitzar en equips de treball, i cada grup vam fer una petita recerca sobre els camps de concentració, i a continuació una presentació digital.

Finalment, tota la classe, al plafó del passadís, vam fer una exposició col·lectiva amb informació i  fotografies sobre aquesta tràgica època.

Tots els alumnes de 1r C desitgem que uns fets com aquests mai es tornin a repetir.

DIA INTERNACIONAL DE LES DONES

El dia 8 de març es commemora el dia de la dona i, a Cultura i Valors,  en grups de treball, vam fer una petita investigació sobre dones que havien fet importants aportacions en diversos àmbits, com el científic, el cultural, el tecnològic, el social, el mediambiental…  i que, pel fet de ser dones, no han tingut el mateix reconeixement que se’ls dona als homes per aportacions similars.

Després, amb la informació recollida cada equip vam fer un PowerPoint, i el vam presentar a classe. Finalment,  vam votar  les dones que cada equip havia presentat, per posar a la classe el nom de la que obtingués més vots.

A partir d’ara la classe de 1r C es dirà també la classe de la Greta Thunberg.

Unai Valls, Ivan De Biase i Carles Fabra