Balanç projecte Etwinning “Mujeres ignoradas, mujeres ilustres”

L’alumnat de les optatives de 4t d’ESO filosofia i francès han treballant el projecte etwinning: “Mujeres ignoradas, mujeres ilustres”. Ara que ja l’hem finalitzat, us compartim les seues valoracions:

Aquesta ha estat la primera vegada que he participat en un projecte de l’Etwinning i, personalment, m’ha agradat molt. És una nova manera de treballar i d’aprendre molt interessant on pots conèixer gent de diferents llocs d’Espanya i del món.
A més, aquest projecte m’ha ajudat a descobrir moltes dones que per a mi eren desconegudes i que han fet grans aportacions o descobriments per a la societat. Per exemple Neus Català, política i infermera republicana, antiracista i feminista que va sobreviure al camp de concentració nazi de Ravensbrück, o Clara Campoamor, que va aconseguir el sufragi femení, i que per a mi s’han convertit en unes grans referents feministes.

Gemma Gil Gisbert 4tB

Doncs aquest curs a filosofia he après moltes coses, però la idea i l’oportunitat que ens vas donar al poder participar al projecte de ‘Mujeres ignoradas, mujeres ilustres’ va ser genial, és a dir, hem pogut treballar conjuntament amb gent de Itàlia, França, País Basc… i el millor és que gràcies també al xat del twinspace o als meets que hem anat fent tots junts, hem fet un projecte professors i alumnes tot junts, entenent-mos i fent-mos entendre, donant importància a dones que mai han tingut veu o que son importants per a la història, però la gent no ho ha volgut reconèixer.
Amb aquest projecte he conegut a dones com Dora Gabe, Neus Català, i moltes més que inclús han donat la seva vida per a que les dones tinguin més drets, siguen igual als homes en oportunitats i que no siguin tant maltractades, entre altres motius i causes.

Astrid Porres Gil 4t A

Me llamo Núria Lorenzo, tengo 16 años y vivo en España. Nunca antes había participado en un proyecto etwinning y después de haber descubierto cómo es, la verdad es que me hubiera gustado haberlo conocido antes. De lo que si estoy segura es que en un futuro, si tengo la ocasión, me gustaría participar en otro.
Creo que es una actividad que emplea otras maneras de trabajar, se utilizan mucho las tecnologías y además estás en contacto con estudiantes de otros países y culturas.
Las actividades que más me han gustado son los “lives” con otros estudiantes y los xats. En cuanto a las actividades de reflexión, me ha gustado mucho conocer a mujeres ilustres que estavan olvidadas. Mi mayor descubrimiento ha sido Neus Català, una gran luchadora que sobrevivió al Holocausto.
Hemos utilizado muchas aplicaciones como padlet, power point… Yo creo que me he involucrado mucho con el proyecto.
Por último mi sugerencia para mejorarlo sería realizar un viaje final para conocernos.

Núria Lorenzo Casadó  4t A